OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren HR-administratör som trivs i en roll med fokus på att stödja chefer och medarbetare? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta administrativt i våra HR-processer och bidra till en smidig och effektiv hantering av HR-relaterade uppgifter.
Tillsammans skyddar vi Sverige.
Ort: Stockholm
Sista ansökningsdag: 2024-10-20
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Säkerhetspolisens uppdrag är att skydda Sverige, det demokratiska systemet samt medborgarnas fri- och rättigheter. Det är vårt ansvar att det som inte får hända, inte heller händer.
Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi personer som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, och oavsett roll kommer du att samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också att arbeta självständigt och utvecklas i din roll. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.
Som medarbetare på Säkerhetspolisen kan du förvänta dig ett ledarskap som bygger på helhetssyn, handlingskraft, goda relationer och lärande. Våra ledare coachar, stöttar och utmanar dig att ta ansvar för din och verksamhetens utveckling. Tillsammans bidrar vi alla till att skapa ett tryggt, öppet klimat med avsikt att förstå andras perspektiv och goda intentioner.
Det här är ditt uppdrag
Som HR-administratör ansvarar du för övergripande hantering av HR-administrativa uppgifter inom hela medarbetarlivscykeln. Under en arbetsdag växlar du mellan olika uppgifter och skapar mervärde för verksamheten genom att ge stöd inom HR-området. Arbetsuppgifterna förutsätter ibland egna ställningstaganden och snabba leveranser där du är ett viktigt stöd för både medarbetare och chefer.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att skriva anställningsbevis och beslut samt administration i samband med fackliga förhandlingar. Du arbetar också i våra personalsystem samt ger administrativt stöd till HR-chef i form av bokning av möten och konferenser.
Arbetsgruppen ansvarar också för budget- och fakturahantering, uppföljning och statistik. Utöver detta kommer du också att arbeta med olika utvecklingsprojekt inom HR.
Du arbetar till stor del självständigt och ingår i en väl fungerande grupp där samarbete och dialog står i fokus för att skapa ett tryggt och professionellt stöd till hela verksamheten i både löpande operativa frågor och i utvecklingsarbete. Allt detta hoppas vi ger dig en utvecklande och mångsidig roll i ett öppet och positivt arbetsklimat.
Din placering är på huvudkontoret i Solna.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Slutförd gymnasieutbildning med godkända resultat
Aktuell erfarenhet av HR-administrativt arbete inom offentlig sektor
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av utvecklingsarbete inom HR-administration
Erfarenhet av budget- och fakturaarbete
Det här är kollegan vi söker
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad. Du får saker gjorda och tar ansvar för ditt arbete. Du trivs i en serviceinriktad roll med många kontaktytor, bidrar till ett gott arbetsklimat och har lätt för att skapa goda relationer.
Du är en lagspelare som gärna arbetar i team med egna ansvarsområden. Du har också förmågan att arbeta självständigt på ett strukturerat sätt. Som grupp och kollegor backar ni upp varandra när det behövs. Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför behöver du ha ett högt säkerhetsmedvetande och hög integritet.
Anställningsvillkor
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs också godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
På vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se, kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss samt om våra förmåner.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 71 49. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-10-20.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I våra rekryteringar använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.