OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad!
Välkommen till oss
Hr-avdelningen ansvarar för att ta fram och utveckla strategier och processer inom Hr-området.
Vårt uppdrag är att stödja förvaltningens chefer och verksamheter i det operativa hr-arbetet.
Vi ska bidra till att förvaltningen är en attraktiv arbetsgivare där förvaltningens verksamheter kan rekrytera, behålla och utveckla medarbetarna.
Vi verkar inom en politiskt styrd organisation vilket innebär ett stimulerande och utmanade arbete där Hr-frågorna ofta är i centrum.
På Hr-avdelningen arbetar fyra Hr-konsulter, en Hr-administratör och en Hr-chef.
Nu söker vi en Hr-administratör till teamet, då vår kollega på tjänsten idag har valt att gå vidare utanför förvaltningen.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi är utvecklingsinriktade, flexibla och jobbar för helheten och verksamhetens bästa. Som anställd hos oss har du friskvårdsbidrag samt möjlighet att ta del av förmånliga erbjudanden hos flera gymkedjor och simhallar. Läs gärna mer om våra förmåner på vår hemsida. Läs mer om våra förmåner för medarbetare.
Din roll
Du stödjer Hr-avdelningen administrativt i förvaltningens Hr-processer i en bred och varierad roll.
I tjänsten kommer du bland annat att arbeta med intern kontroll, lönehantering, hantering av personalakter, administration kring rekrytering, ta fram underlag till löneanalyser, rapporter, statistik och upprätta tjänstgöringsintyg.
Du ansvarar för att organisera flera förvaltningsövergripande evenemang såsom hedersbelöning och utbildningar som rör personalområdet.
Vidare är du huvudadministratör för våra personalsystem, där du administrerar behörigheter för chefer och assistenter.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön- och HR-administration eller annan utbildning som vi värderar likvärdigt.
Du har erfarenhet av arbete med Hr- och löneadministration. Du har arbetat med Hr-system och har erfarenhet av intern kontroll. Vi ser gärna att du har arbetat med administration kring rekrytering. Det är meriterande om du har arbetat med Hr-administration inom kommunal verksamhet.
För att lyckas i rollen ska du ha ett stort intresse för administration, IT-system och Hr-frågor.
Du är strukturerad i ditt arbetssätt och värdesätter noggrannhet. Du har lätt för att samarbeta med andra och trivs med att ha många kontaktytor - såväl interna som externa. Du är prestigelös som person och har förmåga att snabbt prioritera om när situationen kräver det. Det är viktigt att du bidrar aktivt till att skapa en god och respektfull stämning och ett gott arbetsklimat.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
För oss är det viktigt med din kompetens. Vi arbetar fördomsfritt i våra rekryteringar rekryterar därför bland annat utan personligt brev. Vi ber dig därför att fokusera på dina erfarenheter i CV och att svara på de frågor som ställs i ansökningsformuläret.
Varmt välkommen med din ansökan! Vänta inte med din ansökan, eftersom urval sker löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.