Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som HR-administratör och vana av att arbeta i systemet Personec? Är du intresserad av att arbeta inom Göteborgs stad på en förvaltning som arbetar för att skapa ett hållbart samhälle? Då har vi tjänsten för dig!
Som HR-administratör hos vår kund kommer du, tillsammans med andra kollegor, att ha ansvaret för att hantera och administrera kundens personalsystem Personec. Du kommer att stötta chefer och HR-specialister i användningen av Personec, samt ansvara för registrering och kontroll av frånvaro, kontroll av löneuppgifter inför lönekörning, flexavstämning och semesterlistor med mera. Du kommer även att lägga upp nya anställningar, avgångar och hantera avtal i Personec. En viktig del av ditt arbete är att introducera nyanställda, där du visar hur man använder Personec, var man hittar information på intranätet och informerar om förmånsportalen. Du ger även allmän HR-support till medarbetare och chefer och stöttar i avtalsfrågor och arbetsrättsliga frågor. Du skapar och distribuerar nyhetsbrev och annan viktig information till chefer, samt skriver och uppdaterar rutiner i verksamhetshandboken. Du kommer också att hantera beställningar av västtrafikkort och terminalglasögon för medarbetare. Du administrerar behörigheter, inklusive att lägga till och ta bort användare. Personaluppföljning och uppdatering i förvaltningens masterlista är också en del av dina uppgifter. Vidare hanterar du begäran om allmän handling genom systemet Nekksus och administrerar kundens fysiska personalarkiv. Du ansvarar för att hantera varsel och administration i winlas.
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att jobba i personalsystemet Personec. Du som söker har erfarenhet av att arbeta inom arbetsrätt eller med kundens kollektivavtal Allmänna bestämmelser (AB). Det är meriterande att du har arbetat med lön som lönekonsult eller löneadministratör. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har jobbat med lön i Göteborgs stad tidigare.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start 13/1-24 och kommer att pågå till 31/10-25. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag!
Ansvarsområden
Administration i personec samt introduktion av nyanställda i systemet
Hr-support till medarbetare
Hanteringar av beställningar, exempelvis busskort och terminalglasögon
Hantering av allmän handling och administration av kundens fysiska personalarkiv
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning som löneadministratör, HR-administratör, offentlig förvaltning eller personalvetarutbildning.
God kunskap inom Office-paketet
God datorvana
Minst 2 års erfarenhet i Personec
God förmåga i tal och skrift.
Meriterande
Erfarenhet som löneadministratör eller lönekonsult
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044