OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ramböll är ett ledande ingenjörs- design- och konsultbolag som ständigt strävar efter att skapa innovativa och inspirerande lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder, slutanvändare och samhället i stort. Vi vet att våra lösningar är beroende av medarbetarnas kreativitet, kunskap och integritet. Därför stöttar vi våra medarbetare, välkomnar individuella skillnader och skapar allsidigt sammansatta team som producerar inspirerande lösningar.
Ramböll är ett ledande teknikkonsultbolag som erbjuder helhetslösningar inom byggande, infrastruktur, industri, energi, vatten och miljö, telekommunikation, management, projektledning och IT. Ramböll i Sverige har 1700 anställda och är en del av Ramböllkoncernen med 13 000 medarbetare på ca 300 kontor världen över.
Till huvudkontoret på Södermalm i Stockholm söker vi nu en HR-administratör till vår HR-avdelning. Tjänsten är ett korttidsvikariat till midsommar med möjlighet till förlängning för rätt person.
Vi erbjuder Ramböll erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta medarbetare i ett framgångsrikt och lönsamt företag under stark tillväxt. Vi jobbar i team och har tydliga processer och arbetssätt. HR-avdelningen ansvarar för det strategiska, operativa och administrativa HR- och lönearbetet på Ramböll Sverige. Vi är i dag ett team av 13 medarbetare bestående av en HR-chef, HR Business Partners, rekryterare, lönespecialister och HR-administratörer.
I rollen kommer du arbeta med olika uppgifter inom HR-administration som exempelvis kan innebära uppdatering av våra HR-verktyg, arbeta med vår utbildningsportal, skriva och sammanställa personalrelaterad information på vårt intranät, sköta administrationen kring utbildning och sammanställa enkäter.
Vi använder lönesystemet HogiaLön+ och för HR administration jobbar vi i Workday. Vi är anslutna till kollektivavtal med Almega STD Svensk Teknik och Design.
Vi söker dig Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller personal. Du har erfarenhet av att jobba med administrativa sysslor, gärna inom HR. Du vill utvecklas och bredda din kunskap inom de områden du saknar erfarenhet ifrån. Du strävar efter att bli eller är en vass administratör med intresse för system och har avancerade kunskaper i Officepaketet, speciellt i Excel. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och på engelska.
Dina personliga egenskaper väger tungt. För att passa för denna tjänst vill vi att du är ansvarstagande, strukturerad, noggrann, självgående, drivande och social. Vi värdesätter att du har en grundläggande positiv inställning och ett engagemang i jobbet. Du trivs i högt tempo, är serviceminded, har integritet och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du drivs av att skapa effektiva rutiner och hitta nya sätt att göra saker smartare.
I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare i teamet men även en del kontakter med linjeorganisationen. Samarbetsförmåga är därför en viktig egenskap men vi förutsätter att du även har god förmåga att självständigt ta hand om uppgifter och lösa olika typer av problem.
Varför Ramböll? Ramböll bygger morgondagens samhälle. Vår verksamhet ger synliga resultat i nya byggnader och infrastruktur runt omkring oss. Du blir en del av en global organisation med väl fungerande processer och duktiga, drivna medarbetare, men också av en svensk organisation med stort självstyre. Som en del av HR-funktionen kan vi erbjuda dig en självständig roll som erbjuder utmaningar och utveckling. Vi har ett gott samarbete och lägger stor vikt vid att alla trivs och mår bra på jobbet.
Vi sitter i moderna och fina lokaler vid Mariatorget på Södermalm.
Så här söker du Du söker tjänsten genom att klicka på länken nedan/följa instruktioner här på sidan. Om du har frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Malin Borg på telefonnummer 010-615 60 44. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-Post