HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta administrativt i en välkänd organisation? Har du erfarenhet av administration, ekonomi eller personalarbete? Då kan detta vara tjänsten för dig!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER
PerformIQ söker för kunds räkning en HR-administratör. Vår kund är en av Sveriges största bolag. Tjänsten som HR-administratör innebär att du hjälper till med den administration som behöver göras i samband med rekrytering av ny personal. Du kommer bland annat att:
• färdigställa anställningsavtal
• söka tillstånd från Länsstyrelsen
• registrera personuppgifter i företagets personalhanteringssystem
• göra anmälningar till Försäkringskassan
• bekräfta lönenivåer utifrån befintliga uppgifter

Du kommer att tillhöra HR-avdelningens lönekontor och rapportera till lönechefen.

Tjänsten passar exempelvis dig som är i början av din karriär inom HR och som vill utvecklas inom administration.


Krav på person
Vi söker dig som vill jobba i ett kortare uppdrag med administrativa uppgifter. Som person ser vi att du tycker om ordning och reda, noggrant utförda arbetsuppgifter och kvalitet i det du gör. För att lyckas i rollen som HR-administratör ser vi även att du har ett gott siffersinne och struktur i ditt arbetssätt. Du som söker ska ha fullständig gymnasiekompetens. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet inom personalarbete, administration eller ekonomi.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som HR-administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.


Övrigt
Start: Mitten av februari. Uppdraget förväntas pågå fram till sommaren.
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Kungsholmen

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ och uthyrd till vår kund.

Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Petra Grufvelgård på telefonnummer 073 353 75 28. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB Limhamn
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 19 december 2018

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024