OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR administratör
Vi söker dig som redan idag är en driven administratör och har ett stort intresse för både HR, lön och siffror. Vi kan lova ett riktigt roligt jobb i den coolaste branschen av alla! Här hjälper vi våra kunder att få tillgång till rymden till nytta för jorden.
Hos oss får du bland annat jobba med:
• att vara företagets kontaktperson i alla löneadministrativa frågor, gentemot såväl medarbetare som vår externa samarbetspartner för löneadministration
• lönerelaterad redovisning
• framtagning av statistik kopplat till lön och anställningar
• vara avdelningens Intranet-redaktör
• uppdatera vår elektroniska personalhandbok
• försäkrings- och pensionsadministration
• administration kopplat till rekrytering
• deltaga i utvecklingsprojekt inom tex tid- och avvikelserapportering
• arbeta med ständig utveckling och förbättring av egna arbetsmetoder och rutiner
Du som person:
• är noggrann och ansvarskännande
• gillar både siffror och att ge service
• är självgående
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• tycker det är roligt att jobba i Excel
• har lätt för att lära dig nya system. Du får jobba främst med Microsoft Dynamics 365, Sharepoint, HRM Software och vårt rekryteringsverktyg Reach mee.
• har eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön/HR. Vi tror att du redan idag jobbar som HR administratör eller kanske som lönekonsult och vill nu ta nästa steg i din utveckling.
Framförallt gillar du ordning, reda och jobbar alltid på ett strukturerat sätt.
Din arbetsplats kommer att vara Solna Strand, Stockholm. Här sitter vi i toppmoderna lokaler med nära till allt. Skicka in din ansökan redan idag. Vi utvärderar alla ansökningar löpande.