OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 46 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
På https://www.
kc.lu.se/ bedrivs forskning och utbildning inom kemi i världsklass. Här arbetar forskare från olika forskningsområden och inriktningar inom kemi under samma tak för att förstå, förklara och förbättra vår värld. Kemicentrums läge i det norra universitetsområdet i Lund, mitt i hjärtat av Öresundsregionen, bidrar till en kreativ studie- och forskningsmiljö. Idag verkar tre institutioner på Kemicentrum och omfattar 1900 anställda och studenter.
Tjänsten som HR-administratör är central placerad vid administrativa enheten på Kemicentrum och vi erbjuder en roll där du är en mycket viktig medspelare i en stor helhet.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Vi har även ett flextidsavtal som skapar goda förutsättningar för balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar Lunds universitets avtal om distansarbete, vilket ger möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.
Läs mer på universitetets webbplats om att vara anställd hos oss https://www.lu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som en del i ett team kommer du att arbeta självständigt med varierande personalfrågor samt andra relaterade administrativa uppgifter. Samtliga tre institutioner vid Kemicentrum utgör ditt verksamhetsområde och du kommer att arbeta gentemot dessa institutioner, deras forskare och prefekter.
Arbetsuppgifterna innefattar, men är inte begränsade till, nedanstående:
- Förberedande av underlag för anställning av doktorander och vissa läraranställningar samt teknisk/administrativ personal.
- Hantering av doktorandanställningar: utlysningar, förlängningar samt etapplyft.
- Hantering av stipendier och vissa arvoden samt varsel.
- Granskning av ärenden i personaladministrativa systemet Primula, t. ex. ledigheter, entledigande, rekryteringar, ersättningar/arvoden, semesterhantering m.m.
- Fungera som stöd åt prefekterna, administrativa chefen, forskargruppscheferna och övriga anställda i personaladministrativa frågor.
- Administrativa arbetsuppgifter, som t. ex. stipendiehantering, diarieföring och arkivering.
Du kommer vara aktivt involverad i att utveckla det personaladministrativa arbetet genom att arbeta med dina kollegor för att ta fram rutiner för olika processer. Arbetet innebär nära samarbete med såväl övriga administratörer som forskande personal där informationsöverföring är en viktig del av din vardag. Du kommer också att samverka med kollegor på andra organisatoriska nivåer inom universitetet.
Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- Eftergymnasial utbildning med inriktning mot personaladministrativt arbete eller motsvarande.
- Erfarenhet av personaladministrativt arbete.
- God administrativ förmåga.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande för anställningen är:
- Erfarenhet av olika administrativt stödsystem så som personalsystem, rekryteringssystem
- Kunskaper om lagar och avtal kring personalområdet.
- Erfarenhet av personalarbete inom universitet/högskola.
- Kunskaper om de lagar och avtal som styr universitetets verksamhet.
Du är en person som är noggrann, kommunikativ, analytisk, serviceinriktad och van att ta ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad och effektiv i ditt sätt att arbeta, och har förmåga att kunna växla mellan detaljer och helhetsperspektiv. Du måste kunna arbeta självständigt, men du ingår också i en grupp där alla bidrar. Vi förväntar oss därför att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta med andra. Att kunna planera sitt arbete, ibland med strikta deadlines, är en viktig egenskap. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Hänsyn kommer att tas till god samarbetsförmåga, ansvarskänsla och självständighet samt hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka det personaladministrativa arbetet vid Kemicentrum.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare med omfattningen 100 procent med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Intervjuer kan komma att hållas löpande. Du kommer att anställas med titeln personaladministratör och organisatorisk placering kommer antingen att vara LTH eller Naturvetenskapliga fakulteten då Kemicentrums administrativa enhet stöttar båda fakulteterna.
Så här söker du
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev med motivering till varför du är intresserad av anställningen och på vilket sätt anställningen matchar dina meriter. Ansökan bör även innehålla examensbevis eller motsvarande samt övrigt som du önskar åberopa (kopior av betyg, uppgifter till referenser, rekommendationsbrev etc.).
Välkommen med din ansökan!
Lunds Tekniska Högskola, LTH, är en teknisk fakultet inom Lunds universitet med forskning av hög internationell klass och stora satsningar på pedagogisk mångfald.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.