OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag inom bemanningsenheten är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.
Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.
Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår administrativt stöd till chefer samt korttidsbemanning.
Vi ger administrativt stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen. Du hanterar rådgivning och beställningar av varor och tjänster, personaladministrativa arbetsuppgifter i samband med anställning/avslut av medarbetare.
I arbetsuppgifterna ingår även arbete med korttidsbemanning inom personlig assistans. Du är telefonsupport internt och externt och stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar vikarier i samråd med verksamhet och i samarbete med enhetschefer.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Du ska ha erfarenhet av att arbeta administrativt gärna i kombination med kunskap/erfarenhet om de verksamheter vi stöttar. Erfarenhet av arbete som verksamhetsassistent, chefsstöd eller planerare är meriterande. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Proceedo.
I din roll kommer du ingå i ett team med kollegor som med olika roller bidrar till att utveckla och möta de behov som finns i kring schemastöd, bemanning, rekrytering och administration. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga interna/externa samverkansparter.
För att du ska trivas i rollen krävs hög flexibilitet och förmåga att bedöma, prioritera och hantera situationer som kan upplevas som stressfulla. Arbetet kräver att du är ansvarstagande, har hög initiativförmåga och bidrar aktivt med din kompetens i fortsatt utveckling av den gemensamma stödfunktionen.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!
Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Övrigt
Vi söker 2 medarbetare.
Löpande urval/intervjuer kommer tillämpas.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.