OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemanningsenhetens uppdrag är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.
Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.
Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som HR-administratör kommer du arbeta med korttidsbemanning inom Personlig assistans. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörigheter och anställning. Du har kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom Personlig assistans, Funktionshinderomsorgen.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av administrativt arbete, planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.
I din roll kommer du ingå med ytterligare kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega!
Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Arbetstider: Viss helgtjänstgöring.
Följ Umeå kommun på Linkedin!
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat deltid, 50% med möjlighet till ökad tjänstgöring vid behov under tidsperioden 241215–250831.
Löpande urval och intervjuer kan komma att tillämpas, så dröj inte med din ansökan!
Välkommen att söka!
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umea
Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.