HR-administratör för konsultuppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vår kund fortsätter att växa och behöver därför stärka upp sitt administrationsteam inom HR- och rekrytering med ytterligare en kollega. Vi söker därför dig som vill arbeta i en miljö med varierande arbetsuppgifter, med fokus på det administrativa området. Detta är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas starta01-feb-2025 och pågå t.o.m.31-jan-2026 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetSom HR-administratör har du ett viktigt jobb som administrativt stöd inom just rekrytering, utbildningsadministration och utbildningskoordinering.Vi söker dig som har jobbat några år med HR/- rekryteringsadministration och som har haft detta som din primära arbetsuppgift.Du kommer att tillhöra vår kunds Enhet Rekrytera & attrahera som idag består av 15 medarbetare fördelat på rekryterare, rekryteringsadministratörer och employer branding specialist. Enhetens uppdrag innebär att vara chefsstöd vid rekrytering, att stödja chefer löpande under hela rekryteringsprocessen samt säkerställa en kvalitativ introduktio av nya medarbetare och konsulter.
Enheten ansvarar för vår kundsstrategiska arbete inom employer branding och ansvarar för aktiviteter gällande studentrelationer, studentmässor och andra evenemang för att attrahera nya medarbetare.
Som HR-administratör är ditt huvudansvar att i nära samarbete med rekryterarna i teamet arbeta i rekryteringsprocesser och tillsammans med kollegorna på enheten fortsätta att utveckla befintlig rekryteringsprocess och dess olika moment.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Administrativt stöd inom primärt rekrytering
personaladministration

Du ansvarar för den avslutande rekryteringsadministrationen såsom:
anställningsavtalshantering
anställningsavtal
uppdateringar i vår kundsadministrativa system (UBW)
kontakt med vår kunds personalsäkerhetsenhet m.m.

Därtill tillkommer administrativt stöd kopplat till vår kundsutbildningsplattform samt administrativt stöd och konferensplanering avseende vissa utbildningsprogram.Övrigt:
Start:01-feb-2025 (kan tidigareläggas vid snabb handläggning av säkerhetsprövning)
Slut:31-jan-2026
Omfattning: Heltid (100 %)
Placering: Kundens kontor i Sundbyberg, med möjlighet till distansarbete upp till 50 %. Under introduktionsperioden krävs dock 100 % närvaro på kontoret.
Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning krävs och kan ta 8–10 veckor. Uppdraget kan ej påbörjas innan klartecken ges.
Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.

Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Avslutad högskoleutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap eller avslutad gymnasieutbildning och minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete inom HR området
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete såsom rekryteringsadministration eller motsvarande
Minst 2 års vana av att arbeta i system, såsom HR-system, ekonomisystem, rekryteringssystem, utbildningssystem
God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Det är meriterande om du även uppfyller följande krav:
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekryteringssystemet Reachmee
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av UBW/agresso
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativ koordinering kopplat till konferenser/utbildningar

Önskade personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga och initiativförmåga
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
Arbetar självständigt och målinriktat
Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning och bakgrundskontrollär en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Sanna Jurén 072-897 82 65.
Känn dig trygg som konsult hos DevotumSom konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2024
  • Ansök senast: 18 december 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024