HR-administratör för omgående tjänst

HR-administratör för omgående tjänst

Arbetsbeskrivning

Är du en duktig administratör med intresse för HR och personalfrågor? I så fall söker vi kanske just dig till vår kund som är behov av en kollega som vill arbeta med bred HR-administration och en del koordinering. Tjänsten är perfekt för dig som kanske jobbat extra under studierna med liknande arbetsuppgifter och är redo för nästa kliv, eller dig med vana inom området som vill fortsätta att utvecklas och få jobba i ett spännande bolag.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta nära företagets HR director och stötta i det allmänna HR-arbetet med högt och lågt. Fokus kommer att vara på personalrealetarad information men beroende på intresse och bakgrundskunskaper finns möjlighet att få arbeta mer operativt inom tillexempel arbetsmiljö eller rekrytering.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Avtalsadministration
• Rekryterings administration och koordinering
• On- och off boarding och tillhörande administration
• Skriva rutiner och policys enligt underlag
• Administrera HR-relaterad information på intranätet
• Uppdatera HR-information och underlag
• Hantera inkommande frågor över mail, med stöd från närmaste chef


Vem är du?
Du har relevant vidare utbildning inom personal eller HR och har någon tidigare arbetslivserfarenhet inom HR-relaterade arbetsuppgifter. Kanske har du arbetat extra under studierna eller kommer från en liknande roll. Du är administrativt lagd, strukturerad och lösningsfokuserad. För att trivas i rollen är du självständig och har ett eget driv i ditt arbete. Vi tror även att du bör ha känsla för service och kommunikativt lagd.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Övrig information

Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Poolia men arbetar dedikerat hos vår kund. Omfattningen är heltid och start är så snart som möjligt. Inledningsvis planeras uppdraget att löpa till slutet av augusti. Företaget har ett härligt kontor i Danderyd som du kommer att tillhöra, men under rådande läge förkommer även en del arbete hemifrån.

Urval och intervjuer sker löpande. Tveka inte att skicka in din ansökan vi annonsen på Poolias hemsida om du är intresserad!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 23 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024