HR-administratör för uppdrag till internationell organisation

HR-administratör för uppdrag till internationell organisation

Arbetsbeskrivning

Är du en vass HR-administratör med kunskap och erfarenhet av löneadministration? Lockas du av att vara en del av en global organisation och tillsammans med ett härligt HR-team bidra till framtidens tekniska lösningar inom vården? För vår kunds räkning söker vi nu en HR-administratör med erfarenhet av löneadministration.

Arbetsbeskrivning:

Du kommer att vara en del av HR-teamet som består av totalt 4 personer och du rapporterar till den regionala HR-chefen. Organisationen har ca 190 medarbetare verksamma i Sverige. I rollen ingår det även att vid behov stötta Norge och Danmark med HR-administration vid behov. Huvudsakligen består dina arbetsuppgifter av att:
• Vara kontaktperson till organisationens outsourcade löneleverantör
• Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön och andra ersättningar samt personaladministrativa frågor
• Hålla personalinformation korrekt uppdaterad i organisationens interna HR-system
• Sammanställa och rapportera månatligen till koncernen
• Administrera nyanställningar, anställningsförändringar och avslut
• Administrera uppgifter för bland annat pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan
• Tillsammans med HR-teamet delta i övriga HR-projekt.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ser vi att du har ca 4 års erfarenhet av HR- & Löneadministration. Vi ser även att du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Med dig har du goda kunskaper i Excel och Officeprogrammen. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i Workday då detta system kommer att implementeras i verksamheten under hösten.
Vi tror att du är en van administratör med god förmåga att arbeta självständigt. Som person tycker du om att ta eget ansvar och strukturerat och noggrant arbeta brett med administrativa uppgifter. Du trivs att arbeta i ett team och kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Vidare ser vi att du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där det krävs att du är flexibel och lösningsorienterad.

Du erbjuds:

Här kommer du att få förmånen att jobba tillsammans med ett engagerat och trevligt gäng som alla jobbar mot samma mål med ett stort kundfokus. Du kommer att få tillträda en bred och utmanande HR-roll där du har möjlighet att själv styra ditt dagliga arbete. Här finns det möjlighet till att arbeta på distans kombinerat med i fina lokaler i Solna.

Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start så snart som möjligt fram till årsskiftet, med goda chanser till förlängning alternativt överrekrytering. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga konsultchefer Siri Morberg på siri.morberg@jurek.se alternativt My Andersson på my.andersson@jurek.se Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024