OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
Verksamhetsområde HR arbetar med att utveckla tydliga processer och verktyg samt skapar förutsättningar för att attrahera, utveckla och engagera stolta medarbetare. Genom vårt arbete på HR bidrar vi till att Lantmäteriet är en attraktiv arbetsplats där vi har medarbetare som är motiverade och tar både eget och gemensamt ansvar.
Lantmäteriets HR-enheten består idag av ca 25 personer.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR administratör kommer du att arbeta brett inom hela HR-området, men med inriktning mot lönerelaterade frågor. Du kommer att ingå i ett team med HR-administratörer som stödjer hela Lantmäteriet.
Du kommer att arbeta med lönerelaterade frågor så som att rapportera in uppgifter till Statens servicecenter, ge stöd i processer kring lönerevision, lönekartläggning och lönestatistik. Du ger support till Lantmäteriets medarbetare och chefer och besvarar frågor kring exempelvis uppsägningstid, anställningsform och ledighet.
Du hanterar och granskar anställningsunderlag och vid behov har du dialog med chefer och Statens Servicecenter. Du hjälper även till med rekryteringsadministration som exempelvis publicering av annonser.
Du kommer också att spela en viktig roll i vår förändringsresa inom HR där vi vill bredda rollen som HR-administratör. Det innebär att du är med och utvecklar vår service till verksamheten genom att se över rutiner och FAQ:er men även uppdaterar information på vårt intranät, deltar i projekt samt är med vid införanden av nya system.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gått Personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning samt har erfarenhet av kvalificerad administration inom HR-området. Du ska även ha erfarenhet av att arbeta med lönefrågor, pension och statistik. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom statlig myndighet.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som är strukturerad och organiserad och planerar arbetet väl. Du är en problemlösare som tycker om att samarbeta och skapa goda relationer och är bekväm med att ha en dialog med verksamheten i olika HR-frågor.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33