HR-administratör / HR-support

HR-administratör / HR-support

Arbetsbeskrivning

Vill du bredda din kompetens inom HR- och löneområdet samt brinner för att ge service?
Just nu söker vi två nya medarbetare till vår HR-support. Ta chansen att bli en del av vårt team!

I vår HR-support kommer du att ha en betydelsefull roll då du är den första kontakten för NCC:s medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor. Teamet som består av 12 engagerade medarbetare arbetar tätt tillsammans för att ge den bästa servicen. HR-supporten är en del av HRS, NCC:s shared services i norden, vilka levererar tjänster inom HR och lön för samtliga bolag inom koncernen.

Rollen som HR-administratör
Arbetsuppgifterna innebär främst att via telefon och mail i ärendehanteringssystemet hantera HR-relaterade frågor samt ge system- och lönesupport till NCC:s medarbetare. Du kommer att administrera samtliga HR-processer i NCC:s HR-system, från anställning till avslut. Även administration såsom upprättande av anställningsavtal, intygsskrivning och elektronisk arkivering är en del av det dagliga arbetet.

Vår ambition är att ha en bred kompetens och kunna ge medarbetarna bästa service genom att ge rätt svar direkt. Blir frågan för specifik eller kräver utredning tar vi frågan vidare till våra specialistfunktioner vilket betyder att du kommer ha ett tätt samarbete med flera funktioner inom NCC.

Din profil
Vi ser gärna att du:


• Har utbildning inom HR eller flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom HR/kundservice/administration
• Har en systemvana och lätt att lära dig nya system
• Behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Rollen i HR-supporten passar dig som vill få en bred kompetens inom hela HR- och löneområdet. Som person ser vi att du är ansvarstagande, strukturerad och duktig på att organisera ditt arbete. Du drivs av att ge god service och har ett positivt och engagerat förhållningssätt till ditt arbete. Det är viktigt för oss att du trivs med att arbeta tillsammans med andra i ett team där tempot stundtals är högt. Du tycker om att rycka in där det behövs och har inga bekymmer med att dagligen växla mellan flertalet arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen behöver du trivas med att bemöta medarbetare på telefon, då detta är vårt främsta arbetsverktyg.

Ytterligare information
Tjänsten gäller tillsvidare och föregås av provanställning, med placering på vårt huvudkontor i Solna. I enlighet med NCC:s säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.  

Kontakt och ansökan
För ytterligare frågor kring tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Tim Hartwig, tim.hartwig@ncc.se. Sista ansökningsdag är 2021-11-15, men vänta inte med din ansökan då urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.  

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. 

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.  

NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024