HR-administratör i Trollhättan

HR-administratör i Trollhättan

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och serviceinriktad administratör med tidigare erfarenhet inom personaladministration? Ta chansen att söka till denna spännande tjänst redan idag!

Om uppdraget

Nu söker vi en duktig HR-administratör med inriktning mot rekrytering och enklare löneadministration för ett konsultuppdrag hos ett lärosäte i Trollhättan. Du blir anställd av Bemannia men kommer att arbeta ute hos kunden i deras lokaler. Uppdraget är på 100% och beräknas starta i början på december 2023 och pågå i sex månader, med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du ha en bred roll med fokus på främst personaladministrativa arbetsuppgifter kopplade till rekrytering. Du kommer exempelvis boka in intervjuer, förbereda underlag inför möten, hantera tidsbegränsade anställningar, bevaka och administrera företrädesrätter, skriva anställningsbevis samt registrera uppgifter i personal- och rekryteringssystem. Andra arbetsuppgifter som du kommer ha är:

- Granska löneunderlag

- Hantera relocationärenden

- Arbeta med beräkning av doktorandtid kopplat till doktorandutbildningen

- Övrigt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter inom avdelningen

Dina kvalifikationer

För att vara aktuell för rollen krävs det att du har en avklarad och godkänd gymnasieexamen samt minst tre års erfarenhet av arbete inom HR- och rekryteringsadministration. Utöver detta behöver du ha:

- God datorvana (inkl. goda kunskaper i MS Office)

- Kunskaper om HR-system (tex Primula, Personec m.fl)

- Kännedom om lagar och förordningar på området

- Flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann i ditt arbete samt har god förmåga att prioritera arbetsuppgifterna. Du besitter även en god administrativ- och kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Slutligen är god vana vid självständigt arbete av vikt för att lyckas i denna roll.

Meriterande

- Erfarenhet av arbete med HR-administration inom offentlig sektor

- Erfarenhet av enklare löneadministration

- Erfarenhet av HR-administration inom universitet eller högskola

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-11-08.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila alicia.belila@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 8 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024