OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär inom HR och personal, har utbildning inom området samt har en stark ådra inom administration? Trivs du bra med att arbeta i team såväl som självständigt och söker nya utmaningar som gör att du kan fortsätta utvecklas i din yrkesroll?
Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom HR och som tycker administration är lite extra roligt. Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande uppdrag hos vår kund ca 10 minuter från Uppsala centrum där du får möjlighet att jobba med trevliga kollegor i öppet klimat. Uppdraget pågår i ca 4-8 månader med eventuell möjlighet till förläning med start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Detta är ett konsultuppdrag där du kommer anställas som konsult av Jurek Recrutiment & Consulting. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
Som HR-administratör stöttar du HR-avdelningen i det administrativa arbetet. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket gör att din arbetsdag blir både rolig och utmanande, och innebär alltifrån medarbetarenkäter, se till att kontrakten blir skrivna på rätt sätt och göra uppföljningar av olika slag till att komma med förbättringsförslag och effektivisera processer. Du kommer ha en supporterande roll och dina arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta:
- Personaladministration – (upprättandet av anställningsavtal, anställningsförändringar, hantera personalinformation)
- Rapportering av nyckeltal
- Ta fram statistik
- Vara delaktig i rekryteringar
- Rekryteringsadministration
- Skriva jobbannonser
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom HR eller personal alternativt YH-utbildning eller motsvarande samt gärna har någon administrativ erfarenhet. Du är van vid och trivs bra med administration, har god datavana samt talar och skriver obehindrat svenska och har grundläggande kunskaper i engelska.
Du tycker om att arbeta med människor samtidigt som du har ett organiserat arbetssätt och har en stark administrativ ådra. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Vidare är du pedagogisk och trivs i en stöttande roll mot dina kollegor.
Du erbjuds
Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du som är i början av din yrkeskarriär får möjlighet och utvecklas i din yrkesroll och bredda dina kunskaper inom HR- och personalområdet. Tjänstens omfattning är 100% med start omgående eller efter överenskommelse. Uppdraget pågår i ca 4-8 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande, återkoppling kan dock dröja till slutet av augusti. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Sökord: HR-administratör, HR-konsult, HR Koordinator, HR Generalist, HRBP, HR-assistent, Rekrytering, Arbetsrätt
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52