OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.Ansvar och arbetsuppgifter
Som HR-administratör skapar du mervärde för verksamheten genom att ge administrativt stöd inom HR-områdena kompetensförsörjning, arbetsmiljö- och hälsoarbete samt arbetsgivarfrågor. Med kunden i fokus utför du dina arbetsuppgifter som ibland förutsätter egna ställningstaganden och snabba leveranser. Dina kunder är chefer, andra medarbetare inom HR och även externa aktörer. Du är bärare av HR-s styrdokument, processer och HR-verktyg och bidrar till att utveckla de administrativa rutinerna och IT-verktygen inom HR. Som HR-administratör hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande.
Inom området rekrytering stödjer du HR-specialister i delar av rekryteringsprocessen, exempelvis annonsering genom vårt IT-baserade rekryteringsstöd, hantering av ansökningar, intervjubokningar och avslutsadministration. Du kommer även att arbeta med andra administrativa uppgifter inom HR-området.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har erfarenhet av administration inom HR-området
• är serviceorienterad och flexibel inför andras önskemål och behov
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt och uppnår resultat enligt överenskommelse
• Har god samarbetsförmåga och uppskattar att arbeta i team
• Har datorvana
Det är meriterande om du:
• god erfarenhet att arbeta med olika rekryteringssystem
• god erfarenhet av rekryteringsadministration inom staten
• erfarenhet av att stödja chefer i en stor organisation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Två tjänster, tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
Kontakt
Chef: Sara Nilsson, 010-111 85 71 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Annika Sörensen, 010-111 66 00 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Johan Almén, 010-119 27 54. Saco-S: Daniel Rander, 010-116 28 77 och Seko: Johanna Grundström 010-115 30 44.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 februari 2021. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddad identitet kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Du kan även kontakta HR Helpdesk 0771-52 44 40.