OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Vi är 20 härliga, kreativa och professionella medarbetare som brinner för personalfrågor och administration. Nu söker vi dig som vill blir vår nya kollega!
Arbetsförmedlingen är inne i ett viktigt förnyelsearbete mot att bli en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit? Du anställs på en personalavdelning som står inför ett spännande skede, att genomföra en HR-transformation. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med ständiga förbättringar i vardagen och verksamhetsutveckling, och som vill hjälpa oss att nå dit vi är på väg.
Vi på personalavdelningen, Enheten Gemensamma tjänster, söker en HR-administratör som framför allt ska arbeta med fakturahantering. Enheten har två huvudsakliga uppdrag: systemförvaltning och Hr-administration inklusive kontakter med Statens servicecenter som sköter myndighetens lönehantering.
Arbetsuppgifter
Arbetet som består av administrativa arbetsuppgifter inom HR-området innebär ett nära samarbete med kollegor inom enheten och personalavdelningen. I huvudsak kommer arbetet att innefatta att hantera avdelningens fakturahantering, delpensioner och elektroniska beställningar.
I arbetet ingår också att arbeta med enhetens övriga administrativa arbetsuppgifter såsom kvalitetssäkring av underlag inför registrering, ändring av uppgifter i personalsystemet, administration i form av avtals- och beslutsskrivning vid personal- eller lönerelaterade ärenden, diarie- och arkivfrågor, att ge stöd till HR-partners och säkerställa kvalitet i ärendehantering.
Kvalifikationer
• Du har utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet
• Du har minst ett års erfarenhet av fakturahantering, kontera fakturor och upprätta bokföringsunderlag
• God förmåga att lära dig arbeta med nya systemstöd
Meriterande
•
Om du arbetar eller har arbetat inom statlig verksamhet med liknande arbetsuppgifter
Personliga egenskaper
Du är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du är noggrann, strukturerad, och serviceinriktad. Du sätter kunden i fokus och anstränger dig för att bidra med lösningar. Du har lätt att lära nytt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Som person har du en positiv människosyn, är prestigelös och kan bidra till en positiv atmosfär. Du har hög integritet och delar Arbetsförmedlingens värdegrund.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning och önskar tillträde så snart som möjligt. Placeringsort: Stockholm.
Ansökan
Välkommen med din ansökan med diarienummer Af-2017/0038 2115 senast den 16 augusti. Du ansöker genom att godkänna PUL-villkoren nedan samt genom att bifoga ett personligt brev där du beskriver vad du vill åstadkomma i arbetet och varför du vill arbeta hos oss samt ett CV med beskrivning av din utbildning och erfarenhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740