HR Administratör - Konsultuppdrag

HR Administratör - Konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Avanti har utifrån flera års erfarenhet skapat en unik och framgångsrik modell i syfte att säkerställa rätt kandidater och kompetens kopplat till våra uppdragsgivares mål och visioner. Vår samlade kompetens och kundanpassade processer ligger till grund för utvecklande och lyckade samarbeten, rekryteringar och interimslösningar. 

Avantimodellen bygger på insikt och förståelse för våra uppdragsgivares verksamhet och bransch. Vi på Avanti har en tydlig vision om hur rekryteringar, interimslösningar och dess processer kontinuerligt kan vidareutvecklas i interaktion med våra uppdragsgivare. Avantimodellen och våra processer gör det också möjligt att effektivt kvalitetssäkra våra uppdrag. 

HR Administratör – Konsultuppdrag


Vi söker en HR-konsult att stötta två av våra uppdragsgivare under ca 9 månader. Du kommer att arbeta ungefär 60/40 hos respektive bolag, ett toppenupplägg m.a.o. för dig som trivs med ett varierat och omväxlande arbete.

Som HR Administratör kommer du att arbeta brett med HR och finnas som ett stöd och bollplank till organisationens ledare och medarbetare. Du kommer även att arbeta med vissa löne- och ekonomirelaterade uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden;

HR Administration
Rekryteringsstöd
Enklare arbetsrättsfrågor
Leda och delta i projekt
Ekonomiadministration
Granska löner och svara på lönerelaterade frågor
Administrera pension & försäkringar
Administrera medarbetarundersökningar

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen ser vi att du har en can-do attityd och är serviceorienterad. Du är en självgående person med hög integritet och ett strukturerat och tydligt arbetssätt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, lätt för att samarbeta med andra och är en duktig administratör.

Då detta är ett konsultuppdrag krävs att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetssätt och miljöer. Du har lätt för att knyta kontakter, är van att prioritera och har ett bra driv.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du har en utbildning inom HR/Personal/Organisation/Ekonomi eller liknande och minst 2 års erfarenhet av brett HR arbete. Du har också mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift och är bekväm med att kommunicera på engelska.

God systemvana och van att arbeta i MS Excel.

Om tjänsten
Omfattning: Heltid, ca 9 månader. Du kommer under uppdraget att vara anställd av Avanti.

Tillsättning: April/Maj

Placering: Stockholm city samt Solna

Vi ser fram emot att höra av dig snarast då vi kommer att intervjua och presentera konsulter löpande för denna tjänst. Tveka inte att kontakta Niklas Almquist, 073 364 06 40 alternativt niklas@avantirekrytering.se om du är intresserad eller har frågor om uppdraget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanti Rekrytering & Interim AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2024
  • Ansök senast: 30 april 2024

Liknande jobb


HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024

Konsultchef till Luleå

Konsultchef till Luleå

20 november 2024