HR-administratör med fokus på rekrytering och utbildning!

HR-administratör med fokus på rekrytering och utbildning!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en dynamisk och växande organisation där du får möjligheten att bidra till att skapa en effektiv och välfungerande HR- och rekryteringsfunktion? Vi söker nu en engagerad HR-administratör till vår kund i Stockholm/Sundbyberg.
Om rollen
Som HR-administratör kommer du att arbeta nära våra rekryterare och vara en central del av vårt HR-team som består av 15 medarbetare. Du spelar en viktig roll i att säkerställa en smidig rekryteringsprocess- och introduktionsprocess av nyanställdasamt administrera och koordinera utbildningsinsatser. Arbetet innebär stort ansvar och variation, där du får möjlighet att utveckla och förbättra våra processer i takt med organisationens tillväxt. Du kommer ävenbli inspelad i enhetens arbete medemployer branding som innebär att attrahera potentiella medarbetareoch vara en hjälpande hand vidjobb evenemang och studentmässor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administrativt stöd inom rekrytering, inklusive hantering av anställningsavtal och systemuppdateringar.
Koordinering och administration av utbildningsprogram, inklusive konferensplanering.
Samarbete med personalsäkerhetsenheten för säkerhetsrelaterade processer.
Uppdatering av interna system och hantering av HR-relaterade frågor.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en avslutad utbildning inom personal- eller beteendevetenskap, alternativt gymnasieutbildning och minst två års erfarenhet av HR-administration. Du har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i HR- och rekryteringssystem. Erfarenhet av Reachmee eller UBW är meriterande.
Personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
Självständig och strukturerad med ett öga för detaljer.
Stark kommunikationsförmåga på svenska och engelska.


Praktisk information:
Uppdragsperiod:01-Feb-2025 - 31-Jan-2026 med möjlighet till förlängning.
Placeringsort: Sundbyberg med möjlighet att delvis arbeta på distans ca 50%. Under introduktionen krävs dock närvaro på kontoret 100 %.
Omfattning: Heltid, 100%
Sista ansökningsdag: 18 december 2025.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställningsavtal skrivs då du kommer hantera sekretessbelagd information och känsliga uppgifter. Detta kan påverka startdatumet.
Vill du vara med och stötta en organisation som arbetar för att skapa en trygg och hållbar framtid? Skicka in din ansökan idag.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2025

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024