HR Administratör med lön

HR Administratör med lön

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Är du intresserad av att arbeta med löneadministration och vill vara med och utveckla Signalistens HR arbete? Vi behöver förstärka vårt HR team med en driven och engagerad HR administratör som kan arbeta med företagets löneprocess.
Arbetsbeskrivning

Din tjänst som HR administratör kommer att ingå som en del av vår centrala utvecklingsavdelning och vårt HR team som består av en HR ansvarig och en HR generalist. Utöver HR finns även upphandling, IT, arkiv, kommunikation, kvalitets- och utvecklingsfrågor som en del av avdelningens ansvarsområde. Vi erbjuder en varierande vardag och en bredd av omväxlande arbetsuppgifter.

Som HR administratör med inriktning mot lön sköter du företagets HR administration samt lönehantering

Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på avdelningen och stötta företagets chefer inom personalfrågor. Vidare kommer du att tillsammans med dina kollegor arbeta för att vidareutveckla och effektivisera avdelningens interna arbete, samt för att utveckla din egen kompetens och fortsätta växa i din roll. Du kommer att rapportera till utvecklingschefen men HR-ansvarig är den som arbetsleder teamets arbete.

Dina arbetsuppgifter kommer tex vara:
• Ansvara för löneprocessen, löneadministration
• Behjälplig i upphandling och implementering av tjänster och system inom HR
• Pensionsfrågor samt försäkringsfrågor
• Boka möten och tillhörande administration
• Ta fram statistik
• Introduktions- och avslutsprocessen
• Lägga ut information samt underhålla HR enhetens sidor på intranätet
• Utbildnings-, rekryterings- och systemadministration
• Vara behjälplig i framtagande av underlag exempelvis vid löneöversyn, lönekartläggning och medarbetarundersökningar
• Övrigt förekommande HR-relaterade arbetsuppgifter




Kvalifikationer
För att lyckas i rollen har du:
• Utbildning inom HR och löneadministration
• Minst ett års erfarenhet inom området. Detta kan också vara en tjänst för dig som är nyutexaminerad personalvetare

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara driven, engagerad och vilja utvecklas tillsammans med oss. Du bör vara strukturerad, noggrann och lösningsorienterad samt trivas med att hantera flera ärenden samtidigt. Det är viktigt att du är serviceinriktad då du kommer att vara en viktig stödfunktion i organisationen. Du trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och du strävar efter att ge bästa möjliga service på ett situationsanpassat sätt och kan se verksamheten utifrån flera perspektiv. Vidare har du förmågan att arbeta självständigt och kan arbeta strukturerat efter befintliga rutiner för att kvalitetssäkra den information du förmedlar samt har en god kommunikativ förmåga.

Vår avdelning präglas av stor vilja till erfarenhetsutbyte och samverkan. Vi värdesätter därför att du är prestigelös och delar med dig av dina erfarenheter och din kunskap. Du har även goda kunskaper i Office-paketet (främst Office 365) samt erfarenhet av och är trygg med att arbeta i digitala system. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.


VÄLKOMMEN TILL VÅR ARBETSPLATS
Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Tillsättning
Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetstider
Arbetstider måndag-torsdag 08.00-17.00, fredag 08.00-15.00.
Enligt nuvarande rutin är det möjligt med distansarbete upp till 2 dagar/vecka om arbetet tillåter.

Ansökan
Registrera ditt CV senast 2022-09-30.
Sök snarast då intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.
Vi tillämpar kompetensbaserad rekryteringsmetod vilket innebär att vi inte önskar något personligt brev i ansökan. I ditt CV vill vi att du visar att du matchar kvalifikationerna som nämns i annonsen. Uppge även ditt löneanspråk när du ansöker. Personlighetstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Persson, HR-ansvarig, regina.persson@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, HR-konsult, tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024