OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Du kommer att vara en viktig del i att stötta företagets chefer och anställda när det gäller allt från On-/Offboarding och HR-administration, arbete med lojalitetsprogram och personalhandbok m.m. Löneadministrationen är outsourcad och du kommer att vara länken mellan outsourcingföretaget och personalen.
Detta är ett konsultuppdrag under en föräldraledighet. Uppdraget beräknas pågå ca 1 år med start senast i början av juni. Här finns även möjlighet att arbeta deltid ca 80%. Arbetsplatsen är hos vår kund och ligger i centrala Stockholm men du erbjuds också möjligheten att arbeta från distans.
Du kommer till ett företag som är en världsledande aktör inom teknologi till kapitalmarknadens aktörer. Kunderna finns över hela världen och består av tradingföretag, banker, mäklare och institutioner. För dig som strävar efter att ytterligare stärka ditt CV med genom att arbeta med HR i en internationell miljö kan detta vara ett tillfälle. Är det dessutom lockande att företaget ofta söker personal inom både Europa och övriga världen?
Du kommer att vara anställd hos oss på Avanzera och arbeta hos kundföretaget. Som konsult hos oss har du fast månadslön, friskvårdsbidrag och betald semester. Vi har sedan starten för mer än 20 år sedan alltid erbjudit våra konsulter lite mer än vad branschens kollektivavtal föreskriver. Kanske är detta en del av vårt framgångskoncept. Vad vi vet säkert är i alla fall att våra konsulter uppskattar att ha en fast månadslön oavsett om det är fler eller få arbetsdagar i månaden.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- Löneadministration, lönerna är outsourcade och du är länken mellan outsourcingföretaget och personalen. Ditt ansvar är att förbereda inför lön, meddela nyanställda och när personer slutar, löneförändringar, semestrar, föräldraledighet, förändrad tjänstgöringsgrad, långtidssjukskrivningar, kostnadsställeförändringar m.m. Även att vara ett stöd och svara på frågor internt.
- Onboarding, allt ifrån att erbjuda kandidater anställning samt presentera anställningsavtal, förmåner m.m till mailpresentation av ny personal samt introduktionsprogram.
- Offboarding, t. ex administration kring slutdatum, Exitintervjuer samt att säkerställa att utrustning återlämnas.
- HR-administration, hantering av allt under tiden som anställningen pågår såsom förmåner, pension, försäkringar, löneförändringar, tjänstledighet, friskvårdsersättning, rehabilitering, intyg etc. Du har även hand om uppdatering av personalhandboken samt interkommunikation inom HR.
- Löneadministration, lönerna är outsourcade och du är länken mellan outsourcingföretaget och personalen. Ditt ansvar är att meddela nyanställda och när personer slutar, löneförändringar, semestrar, föräldraledighet, förändrad tjänstgöringsgrad, långtidssjukskrivningar, kostnadsställeförändringar m.m. Även att vara ett stöd och svara på frågor internt.
- Rapportering, i tjänsten ingår även kontakter med myndigheter för rapportering t ex till försäkringskassan och försäkringsbolag.
- Lojalitetsprogram, i samråd med respektive avdelningschef säkerställa att företagets lojalitetsprogram efterföljs med allt från utmärkelser för lång anställningstid till födelsedagar, bröllop, tillökning i familjen etc. Vidare kommer du även att arbeta med administration kring när personal från andra länder arbetar i Sverige. Detta innebär att bistå med stöd för uppehållstillstånd och arbetstillstånd samt att på andra sätt stötta personal som ska arbeta i Stockholm.
Din bakgrund:
För detta uppdrag behöver man ha 2-3 års erfarenhet av arbete inom HR-området samt även kunskaper inom lön och administration samt regelverk kring detta. Har du någon form av HR- utbildning är det meriterande. Som person trivs du med att arbeta självständigt och inte vara rädd för att på egen hand skaffa kunskaper i det du inte kan. Du är orädd, nyfiken och tycker om att ha struktur i ditt arbete. Koncernspråket är engelska, vi ser därför gärna att din ansökan med personligt brev och CV är på engelska.
Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg