HR administratör med systemvana i Solna

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Trivs du i en internationell miljö och att arbeta självständigt med kollegor omkring dig? Vi söker dig som är ambitiös och proaktiv, tycker om att stötta verksamheten och tillsammans med dina kollegor uppnå resultat. Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag. Arbetsplatsen är i Solna.

Vår kund behöver förstärka sin HR avdelning med en HR administratör under ett större projekt. Uppdraget ska tillsättas omgående och beräknas pågå i ca sex månader med mycket goda förutsättningar för anställning hos vår kund. Tjänstgöringsgraden kan vara upp till 100% minst 75%

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att ingå i ett HR team på nio personer och särskilt stötta de två i teamet som ansvarar för företagets HR-system, Corner Stone, b.la genom att;

- Uppdatera organisationsförändringar och övrig administration i systemet
- Hantera inkommande frågor i HR-supportmail
- Kontroll av datafeed mellan system
- Support vid frågor
- Hantera administration och upplägg av utbildningar i systemet
- Stämma av status för processer etc.
- Koordinera och planera introduktionsdagar för nyanställda

Viss uppdatering/support/rapportering i Excel kommer också att förekomma samt samordning av HR relaterade projekt såsom t ex E- Learning.

Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har högskoleexamen inom personal eller motsvarande samt minst 1-2 års erfarenhet inom HR administration. Du är van att arbeta med HR processer och har erfarenhet av större HR-system och gärna även av löneadministration..

Du är van att arbeta både på svenska och på engelska och har generellt goda IT- kunskaper med vana av Officepaketet, Goda Excelkunskaper är ett krav.

Som person är du självgående, social och kommunikativ. Du agerar när du ser behov, är proaktiv och du driver på ditt eget arbete. Då du har många interna kontakter och olika uppgifter parallellt är det också viktigt att du arbetar strukturerat.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 17 augusti 2017

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024