HR-administratör och Ledningskoordinator

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Blekinge

Vill du bli en del av vårt HR-team och jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? Länsförsäkringar Blekinge är en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda. I takt med att vårt bolag växer utökar vi nu vårt team och söker dig som vill bli vår nya HR-administratör och ledningskoordinator.

Om jobbet
Som HR-administratör och Ledningskoordinator arbetar du tillsammans med dina kollegor med att stödja, vägleda chefer och medarbetare i HR relaterade frågor. För att lyckas i rollen är du lyhörd och ser det som en självklarhet att vara tillmötesgående och hjälpsam. Du trivs i en administrativ och nätverkande roll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av löpande administration i våra HR-system, utbildningsportal och att vara delaktig i rekryterings- och onboardingprocessen. Du kommer att vara vår kontaktperson gentemot Lönecenter som hanterar våra löner. I arbetet ingår också att ta fram HR-statistik och att utveckla och förbättra policies och processer. Rollen som ledningskoordinator innebär att du stöttar och är administrativt ansvarig för kontakt och information till vår styrelse, våra olika utskott, fullmäktige och valberedning. Du skriver protokoll på olika möten samt är du behjälplig Vd med diverse administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt såväl som i nära samarbete med kollegorna i HR-teamet samt med Vd.

Utbildning och erfarenhet
För att lyckas väl i denna roll har du en högskoleexamen inom HR/beteendevetenskap, alternativt annan relevant utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du hunnit arbeta ett par år inom HR med liknande arbetsuppgifter eller har du erfarenhet från annat administrativt och/eller serviceinriktat arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som sprider positiv energi runtomkring dig och som trivs i en serviceinriktad och administrativ roll. Du besitter en god social kompetens och värnar alltid om goda relationer. Du är en prestigelös teamspelare som gillar att skapa delaktighet och engagemang i din omgivning. Rollen som HR-administratör och ledningskoordinator ställer krav på att du är effektiv, noggrann och kan se helheter och nya infallsvinklar. Vidare har de en god förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt att arbeta i olika system och känner dig bekväm med Microsoft Office. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: laganda, tillgänglighet och mod.

Om oss
Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur. Vi ställer upp för varandra, alltid med kunden i fokus. Vårt HR- team består idag av två medarbetare och vi kommer nu att bli tre.

Mer information och ansökan
Tjänsterna är på heltid med placering på kontoret i Karlshamn. Vi tillämpar provanställning. Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Camilla Nilsson, HR chef, 0707-87 08 28 eller Facklig kontaktperson, Forena, Anna-Carin Zielinski, 0454-30 23 19.

Sista ansökningsdag: 2022-08-15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Blekinge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024