HR-administratör på deltid till Högskolan i Gävle

HR-administratör på deltid till Högskolan i Gävle

Arbetsbeskrivning

Studerar du på en eftergymnasial nivå eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%? Har du en god administrativ förmåga, är strukturerad och problemlösande som person? Vi söker nu en person till HR-teamet på Högskolan i Gävle som ska arbeta med olika arbetsuppgifter kopplade till HR-administration. Sök redan idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Du kommer att ingå i ett hjälpsamt och stöttande team som värdesätter glädje och engagemang på arbetsplatsen. HR-teamet på Högskolan i Gävle består av 8 personer och nu vill de välkomna en HR-administratör på inledningsvis ca 50 %. I rollen kommer du bland annat att arbeta med uppgifter som att administrera timanställningar i Högskolans personalsystem, lägga in rapporter om timmar och arvoden, ha kontinuerlig kontakt med Statens servicecenter, avstämningar inför lönekörningar, kontakt med statens tjänstepensionsverk kring anställningar och delpensioner.

#

Du erbjuds


* Ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier
* Att bli en del av ett hjälpsamt och glatt team på 8 personer
* En dedikerad konsultchef som agerar som stöd under hela anställningen


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att få en bred roll med mycket olika slags arbetsuppgifter, du kommer att arbeta med bland annat;


* Administration av anställningsavtal
* Administrera förändringar av lön, uppdragstillägg och försäkringsintyg etc.
* Granska och verkställa ärenden för friskvård, läkemedel och sjukvård


VI SÖKER DIG SOM
- Har pågående studier alternativt annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
- Har god administrativ förmåga
- Har möjlighet att arbeta cirka 50%
- Har goda kunskaper i svenska och engelska

Vi söker dig som är;


* Strukturerad
* Serviceminded
* Problemlösande


För att trivas i rollen tror vi att du har en god administrativ förmåga, är strukturerad, har god samarbetsförmåga och kommer in i rollen med nya ögon och ett nytänkande perspektiv.

Övrig information


* Start: 1 maj
* Omfattning: ca. 50%
* Placering: Kungsbäcksvägen 47, Gävle


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Högskolan i Gävle

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024