OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance växer och vi söker nu dig som vill arbeta i en spännande roll som rekryteringsassistent på ett stort företag inom energisektorn. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en administrativ och stöttande roll och som har tidigare erfarenhet av HR- eller rekryteringsadministration. Läs vidare nedan!
Sökord: HR, administratör, admin support, administrator, human resources, HR-admin, HR-administratör, rekrytering, rekryteringsadmin, rekryteringsadministratör, rekryteringsassistent, recruitment assistant, kandidatansvarig, personalvetare
Hur ser arbetet ut?
Denna roll går ut på att koordinera och stötta chefer i processen för rekrytering av sommaranställda till en energianläggning utanför Varberg. Som rekryteringsassistent ansvarar du för administrativa sysslor i rekryteringsprojektet så som att skriva avtal, registrera uppgifter i Excel, ge råd och stöd till chefer gällande rekrytering samt administration av bl a drogtester.
Rollen är bred och du kommer att var inblandad i många olika delar av rekryteringen, vilket kommer att inkludera bland annat:
* Publicering av annonser
* Kontakt med kandidater
* Screena CV
* Administrera behörigheter
Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: februari - juni 2017 med chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: norr om Varberg
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis.
Vi söker dig som tidigare har arbetat med administration, antingen inom HR-/personalområdet eller på annat sätt. Du har erfarenhet av rekrytering, kanske som rekryteringsassistent på ett bemanningsföretag och du är bekväm med förekommande arbetsuppgifter i en rekryteringsprocess samt med att stötta chefer i det dagliga arbetet.
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom personalområdet, men om du har HR-erfarenhet och brinner för rekrytering så tar vi gärna emot din ansökan.
Som person tror vi att du är noggrann och adminstrativt lagd, samtidigt som du är bra på att både ge och ta direktiv från kollegor och medarbetare. Du trivs med att ta ansvar och med att driva ditt arbete framåt, samt med att ta egna initiativ.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Albin Ljungquist på
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi