OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2 miljarder kronor per år.
Till vår HR-avdelning letar vi nu efter personer till två administrativa roller:
Vi söker dels en vikarie för vår HR-administratör som ska gå på föräldraledighet, dels en person till en projektanställning i en kombinerad roll mellan HR-administration och särskild kompetens inom bemanningssystemet TimePlan.
I rollen som HR-administratör är du den typiska ”spindeln i nätet” mellan våra olika butiker och avdelningar, vår outsourcade lönefunktion och HR. Rollen passar dig som är strukturerad och noggrann, gillar en varierad jobbvardag och tar tag i och vidareutvecklar processer där så behövs.
Exempel på arbetsuppgifter/områden kan vara
Medverkan i olika projekt inom företaget där HR-administrationen är central
Lönehantering: vara delaktig i löneprocessen genom att säkerställa tidrapportering, korrekta löner, hantering av reseräkningar (erfarenhet av AgdaWebb är välkommet) och i allmänhet svara på lönerelaterade frågor.
Kontinuerlig kontakt med butikschefer och övriga chefer gällande bl.a. frågor om anställningsförhållande/avtal samt andra personalrelaterade frågor.
Ansvar för de administrativa delarna av rekryteringsprocessen
Framtagande av statistik och leverans av denna till olika avdelningar
Du har hand om administrationen kring våra förmånsbilar
Hantering av post/arkivering mm
I projektanställningen som HR-administratör/bemanningsadministratör kommer du dela din tid 50/50 mellan följande uppgifter
Du är expert i vårt bemanningssystem TimePlan (TP) och stöttar och supporterar butikschefer/andra chefer som använder systemet. Du trivs i den pedagogiska rollen som innebär att coacha och utbilda chefer i system, och skapa en förståelse för hur systemet fungerar. I rollen är det ett krav att du har erfarenhet från att jobba med TimePlan.
Du har god butiksförståelse och ett logiskt tänkande.
Du kommer att göra en inventering över vilka utbildningsbehov som finns inom TimePlan och lägga upp en plan för att säkerställa att relevant kompetens finns på plats
Du kommer hantera, utfärda och redigera anställningsavtal i våra system – kvalitetssäkring är i centrum så du behöver ha kunskap kring arbetsrättsliga regler/arbetstidsregler
Du är back-up för HR-administratören vid framförallt lönekörning men också gällande den regelbundna kontakten med vår löneleverantör (vi har outsourcad lön).
Administration av vår utbildningsplattform Digitala Växthuset
Om dig (gäller båda rollerna)
Du bör ha en eftergymnasial bakgrund inom HR-administration (tex KY) eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha arbetat 2-3 år inom bemanning/lön. Du har kunskap om/förståelse för hur kollektivavtal styr våra medarbetares vardag. Vi har tre kollektivavtal på handelns område, detaljhandelsavtalet och två tjänstemannaavtal.
För bemanningsadministratörsrollen är erfarenhet av TimePlan ett krav. Har du även erfarenhet från detaljhandeln och projektadministration är det meriterande. Du rör dig vant i Excel, har god systemförståelse generellt och har lätt att tillgodogöra dig kunskap inom nya system. Du gillar att samarbeta och ha/ta kontakt med de du supporterar, du är bra på att ta egna initiativ för att driva utveckling, du är nyfiken, du är självklart noggrann, strukturerad och bra på detaljer, men du kan också se och förstå helheten.
Om Granngården
Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som anställd inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:
Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Praktiskt om tjänsten och ansökan
Tjänsten som HR-administratör är en 100%-igt vikariat med start så snart som möjligt då vi gärna ser en överlappning innan nuvarande HR-administratör går på föräldraledighet. I första hand är vikariatet året ut, med en eventuell förlängning.
Tjänsten som kombinerad HR-administratör/bemanningsadministratör är en 100%-ig projektanställning på ett år.
Sista ansökningsdag är den 14 februari 2021. Vi arbetar med löpande urval, du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Ebba Orton, HR-chef, på ebba.orton@granngarden.se (inga ansökningar direkt till mailen tack).
Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss på Granngården på https://granngarden.se/jobba-hos-oss
Vi är också nöjda med våra rekryteringskanaler och undanber oss samtal från säljare.