OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skriv din ingress här
HR-administratör, omfattning 100 % i Göteborg
Om uppdraget
Fastighetskontoret arbetar på uppdrag av fastighetsnämnden. Fastighetsnämnden
ansvarar för Göteborgs Stads mark- och bostadspolitiska uppgifter. Nämndens
övergripande mål är att skapa förutsättningar för att de som bor och vill bo i Göteborg
ska kunna erbjudas goda bostäder i en trygg och stimulerande miljö. En annan viktig
uppgift är att ge service åt och underlätta etablering och utveckling av näringslivet i
Göteborg samt att medverka till en utveckling av Göteborg som kunskapsstad.
Dina arbetsuppgifter
Fastighetskontoret står inför fantastiskt spännande utmaningar under hösten 2022 och
behöver nu stärka upp vår HR-avdelning med en driven HR-administratör som
tillsammans med oss vill vara med på denna resa! Vårt team består av en HR-chef som
tillsammans med sex professionella och erfarna HR-kollegor ansvarar för att säkerställa
att vi är en nära verksamhetspartner för vår organisation.
Uppdraget avser ett tillfälligt behov av en HR-administratör med en omfattning på
100%.
Rollen innebär ett brett arbete med olika frågor, där en stor del av rollen innefattar
arbete i personalstödsystemet, för att förse medarbetare och chefer med support.
Staden använder personalstödsystemet Personec
Rollen innebär också att säkerställa att HR-avdelningen har väl fungerande processer
och rutiner som följs upp och utvecklas vid behov.
Dina kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom administration eller annan
utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom HR.
Krav på tidigare erfarenhet inom administration för kommunal verksamhet
Kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området.
2 tidigare referensuppdrag med administrativt arbete inom HR
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, ydalia.mendoza@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson