HR-administratör sökes på heltid i Stockholm med erfarenhet av lönearbete

HR-administratör sökes på heltid i Stockholm med erfarenhet av lönearbete

Arbetsbeskrivning

OM ARBETSGIVAREN
OTIS är världens största tillverkare av hissar, rulltrappor och rullrappor. De fortsätter att leda den bransch som de skapade för mer än 167 år sedan. Framgången beror på deras banbrytande och kreativa anda, en innovationskultur och självklart kundernas förtroende för dem. Kanske är det DU som är deras nästa payroll och HR admin OTIS-familjen?
Som löne- och HR-administratör har du en bred och central roll i företaget. Ditt ansvarsområde kommer bland annat inkludera förberedelse och insamling av underlag inför lönekörning som du sedan lämnar över till en extern partner. Dessutom ska du se till att löner och olika ersättningar och tider blir registrerade korrekt i lönesystemet.
Du genomför självständigt löneadministrationen och beräknar löner för alla kategorier av anställda som består av både tjänste- och kollektivanställda. Du läser, tolkar och tyder kollektivavtal i samband med förberedelse av löneunderlag.
Du är även delaktig i att agera stöd och support ut mot organisationen gällande lön och andra HR-relaterade frågor. Utöver löne- och HR-administration kommer du ha en central roll i att dokumentera och ta fram processer samt processkartor över lönekörningen och HR-administrationen i Sverige. Därav ser vi att du trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta med olika förbättringsprocesser.


KVALIFIKATIONER
För att trivas bra i rollen ser vi att du som person är nyfiken och motiveras av att sätta igång och driva idéer och projekt framåt. Du är inte rädd för att testa dig på nya tillvägagångssätt samt tycker det är stimulerande att bidra med förbättringar. Samtidigt tror vi att du är en strukturerad person med en förmåga att prioritera rätt saker i tid, även då tempot är högre.
Du är duktig på att hålla tidsramar och är mån om att arbeta tills jobbet är gjort. Vidare ser vi att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor.


Krav för tjänsten:
Har minst 3 års erfarenhet som löne- och HR-administratör
Erfarenhet av att arbeta i HRM-system, exempelvis Workday, Success Factor, Workday eller liknande
Erfarenhet av att arbeta i ett lönesystem som Hogia Lön+, Visma, Aditro, eller motsvarande
Goda kunskaper i Excel och beräkningar
Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska



Vi värderar högt att du:
Erfarenhet vid rekryteringsprocesser och administration är en fördel
En fördel, erfarenhet av arbete hos lönesystemsleverantör, lönesupport, konsulthus, shared servicecenter
Intresse och fallenhet för att parallellt jobba i olika IT system, interna och externa



I denna rekrytering blir du anställd direkt av OTIS AB, och Love My Office är behjälplig i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare Norr Ricard Montaner
073 980 6942

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OTIS AB Solna
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Besöksadress

Dalvägen 2
None

Postadress

Box 3096
Solna, 16903

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024