OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20200518
Vår enhet är en del av HR-avdelningen på Hälsa, Vård och Omsorgsförvaltningen i Malmö stad. Enheten har ett samlat ansvar för administrationen kring anställning och bemanning inom förvaltningen. I enhetens uppdrag ingår även vår Rekryteringsservice för hela förvaltningen. Vi arbetar utifrån tre processer: Anställningsservice, Rekryteringsservice och Vikariebanken. Processerna har ett nära samarbete, och sitter tillsammans mitt i centrala Malmö.
Arbetsuppgifter
Som HR-administratör inom Anställningsservice är du det dagliga stödet för chefer och HR-rapportörer inom anställningsadministration och personalsystem. Du möter chefer och medarbetare via supporttelefon, mejl och personliga möten. Tillsammans med teamet är du en viktig länk för att kvalitetssäkra och säkerställa att förvaltningens anställningar är korrekta samt att rätt lön utbetalas i rätt tid.
Vidare hanterar du som HR-administratör de administrativa delarna av HR-processen, ger administrativt stöd till HR-konsulter och Chefer på HR-avdelningen samt utför för yrket i övrigt förekommande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Den vi söker är driven, ansvarsfull och självgående. Förhållningssättet ska präglas av respekt, engagemang och kreativitet. Du har gymnasieutbildning och har erfarenhet av att arbeta med service och administration. Som person är du självgående och trygg i dig själv. Du har inga problem när ”havet” stormar runt omkring dig, du har ett fortsatt fokus på dina och teamets arbetsuppgifter och framåtsträvan. Vi tror att du är en go’ och gla’ person som har nära till skratt och ett hjärta i serviceyrket. Inga frågor är för dumma för att ställas och dina personliga kontakter präglas av förståelse och omtanke.
Vi tror att du idag arbetar som HR-administratör inom offentlig sektor eller en större privat koncern. Oavsett har du minst något års erfarenhet av renodlad personaladministration och känner dig trygg inom avtals-och lönefrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgssektorn, samt dygnet runt verksamheter.
Tjänsten kräver god datorvana och vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av Personec P och kanske till och med förssystemet, Anställningsguiden. Har du även arbetat i Qlickview, Winlas och Platina är det meriterande. Du känner dig trygg i hela Office-paketet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om arbetsplatsen
Vi i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra 5 200 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Var med och bygg morgondagens vård och omsorg - Malmö behöver dig! Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 2020-06-01
Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal.
Vi kommer att intervjua löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98