OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i dagsläget studerande och letar efter din nästa utmaning? I rollen som HR-administratör får du chansen att i en självständig roll utvecklas och vara med att driva företaget framåt. Vi söker dig som är ansvarstagande, har bra samarbets- och kommunikationsförmåga samt visar framfötterna i arbetet. Är du den vi söker? Vi jobbar med löpande urval, så skicka in din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som HR-administratör kommer du få arbeta självständigt med en tydlig vägledning i ditt arbete. Du kommer få en inblick i hur företaget fungerar i olika processer, hur arbetet fungerar vid rekrytering, administration i bred omfattning och uppdatering av protokoll från facklig samverkan. Detta är ett arbete som inte bara kommer utveckla dig personlighetsmässigt utan ge dig starka erfarenheter i HR-området - vilket du alltid kommer ha med dig i vidare karriär eller fortsatta studier.
Du erbjuds
* Personlig utveckling i samband med arbetet vid sidan av studierna
* Inblick i företagande
* Lärdom kring HR-frågor i allmänhet
* En närvarande och dedikerad konsultchef
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som HR-administratör kommer du i första hand assistera kollegor i många olika arebtsuppgifter. Under en arbetsdag kommer du i din roll kunna ha hand om:
* Rekrytering- samt anställningsavtal
* Administrativt arbete i bred skala
* Löneadministration
* Uppdatering av listor och protkoll från facklig samverkan
I tjänsten kommer du få planera dina arbetstillfällen i förhållande till dina studier. När du väljer att jobba är felxibelt, men ser gärna att du jobbar cirka två dagar i veckan. Under sommarperioden kan det komma att bli mer arbete för att underlätta för dina kollegor.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som
* Nuvarande studerar inom Personalvetarprogrammet, HR, kommunikation eller motsvarande studier som anses relevant för tjänsten
* Har minst 1,5 år kvar av dina studier
* Kommunicerar obehindrat vid tal och skrift i det svenska likväl det engelska språket
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt i din personlighet och hur väl du motiverar till tjänsten. Som person är du positiv, energisk, strukturerad, drivs av utmaningar i arbetslivet och har en god känsla för service. Det är meriterande om du sedan innan arbetat med administrativa uppgifter eller med HR relaterade arbetsuppgifter.
#
Övrig information
* Start: Omgående, tillsvidare
* Omfattning: Deltid
* Placering: Göteborg /Jönköping fungerar också.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231