OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör har du huvudsakligen ansvar för administration, personaladministration, systemadministration och löneadministration. Dessutom erbjuder du rätt support och hjälp till dina medarbetare och chefer inom företaget när det gäller HR-relaterade frågor, både via e-post och telefon.
Du är en del av ett team bestående av nio personer som arbetar med olika specialiseringar, såsom lönespecialister, processutvecklare, systemförvaltare och chef för HR Service Center. Ditt arbete innebär att hantera både dagliga operativa uppgifter och mer långsiktiga utvecklingsprojekt inom personaladministration. Detta inkluderar att arbeta med administration av HR- och lönesystem, samt förberedelse av lönebearbetning.
Krav:
- Gymnasial utbildning inriktning inom ekonomi/löneadministration eller motsvarande utbildning
- 1-2 års erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av löneadministration föredras
- Erfarenhet av att interagera med chefer och medarbetare i personalrelaterade situationer
- Supporterat i olika kanaler som mail, telefon, sociala medier, virtuella och fysiska möten
Tillträde och ansökan
Startdatum: Snarast
Slutdatum: 2024-02-29
Sista ansökningsdagen: 2023-10-26
Ort: Borås
Kontaktperson: +46 795855599
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.