HR-administratör sökes till myndighet!

HR-administratör sökes till myndighet!

Arbetsbeskrivning

Älskar du administration och tilltalas av möjligheten att få vara med och utveckla administrativa HR-processer? Har du god systemvana och erfarenhet av administration? Då kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Myndigheten arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. HR-enheten arbetar med att driva HR-frågorna på myndigheten samt att ge stöd till myndighetens chefer och medarbetare. Enheten består av 12 medarbetare, HR-admin, HR-strateg, HR-specialist och HR-chef. Du kommer att arbeta för hela myndigheten tillsammans med dina kollegor i HR-teamet.
Kontoret är beläget centralt i Stockholm, men för tillfället utförs en del av arbetet även på distans.
Dina arbetsuppgifter
Huvudfokus ligger på registrering av anställningsärenden (nya, förändring och avslut) samt stänga och diarieföra ärenden i Public 360. Du kommer även att arbeta med administration kring anställningar, löner, friskvård, pensioner, sjukskrivningar, resor och andra personalrelaterade frågor. Mycket av arbetet sker i vårt lönesystem Primula. Inför lönekörningen gör du olika kontroller och avstämningar. En del i din roll är att ge service till och svara på frågor från anställda och chefer. Du kommer också att ha kontakt med Statens servicecenter (SSC) som vi har outsourcat lönehanteringen till. Du bistår med att skriva informationstexter till intranätet. Framtagande av statistik samt olika rapporter och underlag är en annan del i jobbet och här ser vi gärna att du är med och utvecklar den funktionen för att matcha organisationens behov.
Dina egenskaper
Som person söker vi dig som är noggrann, initiativrik och energisk med hög drivkraft, inlärningsförmåga och stort intresse för administration. Du behöver ha ett sinne för detaljer men också hur dom hänger ihop. Vidare behöver du vara serviceinriktad och ha hög koncentrationsförmåga.
Visst låter detta som en spännande tjänst?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Minst 2 års erfarenhet av administration inom HR
Hög systemförståelse och förmåga att lära nya system
Goda kunskaper i Office 365, Teams, SharePoint, Public 360 och Easit
Mycket god administrativ förmåga
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Kunskap och intresse för utveckling av administrativa processer och verktyg

Plus i kanten:
Eftergymnasial utbildning inom HR eller Ekonomi
Erfarenhet av HR-admin i statlig verksamhet

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på fem (5) månader med chans till förlängning, start snarast.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32844 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024