HR administratör sökes till statlig kund i Stockholm

HR administratör sökes till statlig kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Jurek söker HR administratör till vår kund i Stockholm!
Har du minst 3 års erfarenhet och vill jobba inom statlig verksamhet? Ta då chansen och sök detta

Arbetsbeskrivning
Som personaladministratör hos vår kund kommer du ingå i det administrativa teamet på tio personer. Arbetsuppgifterna innebär:

• Administration av ärenden i HR-systemet Primula; ledigheter, friskvård, timrapportering och olika typer avarvoden
• Nyckelperson gällande det praktiska kopplat till introduktion och avslut för anställda och gäster ex. ordna nyckelkort, SIM-kort, postfack och personalskåp
• Hantera ansökningar till Skatteverket och Migrationsverket
• Konterar löner i nära samarbete med chef samt kontroll av löner
• Samt andra administrativa uppgifter som kan förekomma

Uppdraget är på heltid med start i november och pågår i 6 månader med möjlighet till förlängning. 

 
Vem är du?
Vi söker dig som är en HR-administratör som gillar när det blir rätt och trivs med komplexitet och en variation av arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du har:

• högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• god kännedom om lagar och förordningar på området
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Erfarenhet av personalsystemet Primula och av arbete vid statlig verksamhet är meriterande.

Det är viktigt att du trivs med administrativa uppgifter och självständigt kan planera ditt arbete och prioritera när det behövs. Du bör gilla sociala kontakter då arbetet innebär många kontakter samt kunna hantera flera saker samtidigt.

 

 
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Stockholm med start i november under 6 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning med 6 månaders inledande provanställning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hannah Olsson på hannah.olsson@jurek.se.

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

 

Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 22 september 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024