OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och nogrann person med ett öga för detaljer? Har du tidigare erfarenhet av arkivering, digitalisering av arkiv eller andra administrativa roller? Då kan vi ha en tjänst för dig, läs gärna vidare!
Om tjänsten
För vår kunds räkning söker vi på Perido en HR-administratör till vår kund. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver dom omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad HR-administratör som kan stötta upp vår kunds HR-avdelning med att digitalisera företagets arkiv till ett nytt e-arkivsystem. De primära ansvarsområdena kommer att omfatta förberedda processer för att skanna och digitalisera material till digitala profiler.
Huvudsakliga ansvarsområden för rollen:
Följ förbestämda processer för att skanna och digitalisera arkivmaterial till digitala profiler i e-arkivsystemet
Hantera känsliga personaluppgifter, anställningsavtal och andra konfidentiella dokument i enlighet med GDPR-regler
Upprätthåll höga kvalitetsstandarder och samtidigt arbeta effektivt för att hålla projektets deadlines
Samarbeta med teammedlemmar för att säkerställa ett smidigt arbetsflöde och effektiv dokumenthantering
Ge stöd i andra administrativa uppgifter relaterade till diarieföring och arkivering av handlingar
Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget krävs det en ytterst noggrann person som är uppmärksam på detaljer.. Som person är du positiv och engagerad och har ett "can-do attityd". Du är strukturerad och tar dig alltid an arbetsuppgifter med hög ansvarskänsla. Avslutningsvis tror vi att du har stark drivkraft, positivt tankesätt och förmåga att arbeta effektivt i en miljö med högt tempo utan att tumma på kvalitén! Låter detta som en rolig och lärorik utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer:
Gymnasie- eller yrkeshögskoleexamen inom administration, löneadministration eller relaterat område
Tidigare erfarenhet av arkivering, digitalisering av arkiv eller andra administrativa roller
Förståelse för GDPR-regler om hantering av konfidentiella uppgifter
Erfarenhet av att arbeta med personaldata, anställningsavtal och andra känsliga dokument
Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
Kännedom om diarieföring inom offentlig förvaltning
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-06-30. Start 2024-02-19.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34376 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.