OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tre Stiftelser är en uppskattad verksamhet som bedriver äldreboende i Göteborg. Vi tror på en äldreomsorg i mästarklass. Vi leds av ett salutogent förhållningssätt med möjligheter, hälsa och välmående i fokus.
Våra medarbetare och chefer är avgörande för att vi ska lyckas i verksamheten. Därför har vi stödfunktioner i mästarklass. Nu söker vi dig som vill bli en del av vår HR-avdelning. Vår HR-avdelningen är ett professionellt, kreativt och drivet team. Vi välkomnar dig till en varm och utvecklingsdriven verksamhet.
Om rollen
Som en del av HR-avdelningen på Tre Stiftelser arbetar du brett med HR och inom organisationen. Du är ett stöd till våra enhetschefer i det stora och lilla, allt från att administrera anställningar, fungerar som support för flera av våra datorsystem samt vägleda i enklare arbetsrättsliga frågor. Du administrerar organisationens rekryteringar samt driver och organiserar sommarrekryteringen. Tillsammans med din närmaste kollega Joakim kommer du dessutom arbeta med löneprocessen från början till slut. Du kommer bland annat arbeta i systemen Quinyx, Hogia Personal, Hogia Lön + och Teamtailor. I rollen ingår även att upprätta personakter och löpande arbeta med arkivering. Varje månad finns det ca 700 medarbetare som får timlön eller månadslön. De största kollektivavtalsområdena är Kommunal och Vårdförbundet.
Du jobbar nära ledningen för Tre Stiftelser. Teamet består av fyra personer; administrativ chef Johan, HR-specialist Marie samt Joakim och Mikaela, båda HR-administratörer (varav du blir en när Mikaela antar en ny tjänst inom organisationen). Tillsammans med verksamhetens chefer driver ni alla organisationens HR-frågor. Du arbetar i ett litet men effektivt team där beslutsvägarna är korta och påverkansgraden för organisationen är stor. Bli inte förvånad om du får ta dig an en annan arbetsuppgift än någon av de som finns nämnda ovan. Vi ser en stor fördel i att involvera varandra för att på bästa sätt lösa uppgifter eller problem. Detta är en tjänst full med variation och eget ansvar i ett team som har kul och gillar att utvecklas tillsammans.
Din profil
Du är en engagerad och driven person som är orädd och gillar nya utmaningar. Du kan strukturera ditt arbete och är nyfiken och villig att lära dig nya saker. Det är en fördel om du har lätt för att lära dig nya system och en merit om du är van att arbeta med schemaläggning inom äldreomsorg eller annan verksamhet som bemannas dygnet runt.
Vi tror att du som söker är service- och kvalitetsinriktad samt har en trygghet att jobba med en stor del egenansvar. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller utbildning som bedöms likvärdig. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Om Tre Stiftelser
På Tre Stiftelser bor 359 äldre personer uppdelat på fyra adresser i Göteborg. Med det friska i centrum fokuserar vi på glädje och möjligheter. Därför har vi ett stort utbud av aktiviteter för hyresgästerna samt lokaler med stora möjligheter - här finns bland annat trädgårdar med växthus, träningslokaler, målarrum, restauranger och solanläggningar.
Tre Stiftelser arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt. Ordet salutogen kommer från Salus, som var hälsans och välbefinnandets gudinna i den romerska mytologin. Vår verksamhet utgår från det friska hos varje individ och vår omsorg utgår alltid från hyresgästens förutsättningar, önskemål och behov.
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-08-28
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Mikaela eller Johan.
Mikaela Karlander, HR-administratör
070 339 04 15, mikaela.karlander@trestiftelser.se
Johan Rindeborg, Administrativ chef
031 70 42 680, johan.rindeborg@trestiftelser.se