HR-administratör till AcadeMedia

HR-administratör till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Är du ny inom HR och drömmer om en framåtlutad administrativ roll i ett härligt HR-gäng, som stöttar chefer i hela Sverige? Drivs du att få en god insyn i brett HR-arbete, men att själv ta ansvar för HR-frågor av mer administrativ karaktär? Perfekt, då tror vi att du har hittat rätt!

Det här erbjuder vi dig
Som HR-administratör hos oss kommer du att vara en viktig spelare i vårt HR-team. Du kommer att löpande att stötta HR Business Partners och chefer med HR-administrativa ärenden, ta ansvar för egna projekt av framför allt systemteknisk och administrativ karaktär och vara med och utveckla och driva våra löpande HR-processer framåt. Du arbetar dagligen i våra HR-system och andra externa verktyg, en hel del i officepaketet och googlemiljö och du kommunicerar mycket via mail och telefon. Du kommer att arbeta nära HR-business partners men har både andra HR-administratörer och HR-controllers till stöd i ditt arbete. Hos oss är du aldrig ensam.

Du kommer att tillhöra HR-avdelningen inom grundskolsegmentet där vi idag har ca 5’000 medarbetare. Teamet består av totalt 3 HR Business Partners, 1 HR-chef och 1 HR-administratör. Du jobbar även tätt med gruppen för HR-analys och HR- avdelningen för gymnasiesegmentet där det finns ytterligare HR-administratörer. Vi jobbar tillsammans från kontoret i Göteborg och stöttar chefer, mestadels rektorer, runt om i hela Sverige. Du kommer också till viss del att samarbeta med andra HR-avdelningar och övriga stabsfunktioner inom koncernen, placerade i både Stockholm och Göteborg.

Det här söker vi
Vi tror att du är i början av din karriär inom HR (kanske kommer du från din första HR-tjänst?), är utbildad inom HR och vill få chans att arbeta nära erfarna HR business partners och andra HR-administratörer. För oss är det viktigast att du är nyfiken på att utvecklas och lära dig mer.

Som person räknar vi med att du är noggrann, ansvarstagande och har god ordning på dina arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs med att arbetsdagen inte alltid blir som du tänkt dig och är duktig på att prioritera. Du är service-minded och skicklig på att kommunicera enkelt och tydligt. Att hitta lösningar och se till att driva projekt ända in i mål är också din grej. Systemkunnighet, processkunskap och annat tar vi härifrån - vi ser till att du lär dig!

Övrig information
Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare. Vi tillämpar provanställning. Kontoret ligger på Lilla Bommen i Göteborg. Ett fåtal resor, främst till vårt huvudkontor i Stockholm, ingår i tjänsten. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 9 juli Vi kan dock komma att kalla till intervju löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR-koordinator Amanda Törn amanda.torn@academedia.se

Är du den vi söker?
Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Varmt tack för din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Vi är AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024