HR-administratör till Apoteket Hjärtat

Arbetsbeskrivning

HR-administratör
Nu söker vi på Randstad en HR-administratör till Apotek Hjärtat med start omgående. Har du en avslutad högskole / universitetesutbildning inom HR och har erfarenhet av HR-administration? Är du intresserad av få arbeta med varierande arbetsuppgifter och utveckla dina kunskaper inom HR-administration? Bra! Då vill vi gärna träffa dig snarast möjligt!

Omfattning: Heltid, kontorstid med möjlighet till flex. Start omgående och 6 månader framåt med chans till förlängning.



Arbetsbeskrivning:

Apotek Hjärtat är Sveriges ledande apoteksaktör och tillhör ICA-gruppen. På Apotek Hjärtats Supportkontor i Solna Business Park arbetar drygt 160 personer med att supportera apoteksdriften och alla våra 386 apotek och 4000 medarbetare. Som HR-administratör på Apotek Hjärtat i Solna Business Park kommer du att arbeta i bred och varierad roll inom både HR-administration och HR-support.

Dina uppgifter är att;

• hjälpa till att publicera annonser och hjälpa Rekryterare med kandidatadministration.
• sköta HR-administration kring Apotek Hjärtats farmaceutpraktikanter och besvara ärenden och frågor kopplat till detta.
• avlasta HR-supportmailen gällande ärenden internt från både chefer och anställda. Det kan vara allt från granskning av anställningsavtal till att besvara frågor om lönestatistik, semester, uppsägningstid, sjuklön och ledighet etc.
• Hjälpa HRBP med administration, ta fram statistik och excellistor etc.
• Hjälpa till att anordna arbetsmarknadsevents som Apotek Hjärtat medverkar på
Ett perfekt uppdrag för dig som vill skaffa dig värdefull och meriterande erfarenhet inom HR hos en attraktiv arbetsgivare under en kortare tid. Du läser mer om Apotek Hjärtat här; https://www.apotekhjartat.se/ [ https://www.apotekhjartat.se/ ]



Kvalifikationer:

· Vi söker dig som har en avslutad högskole/universitetesutbildning inom HR och som har erfarenhet av HR-administration. Du har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

• Som person är du proaktiv och är duktig på att ta initiativ. Du är snabblärd, har en god förmåga att arbeta självständigt och är en van administratör som arbetar effektivt.
• För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2018-10-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Jin Linder | jin.linder@randstad.se|

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 12 oktober 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024