HR-administratör till Bemanningsenheten

HR-administratör till Bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!

Gävle kommun startade i oktober upp en gemensam bemanningsfunktion och söker dig som vill vara med och påverka och bidra till att göra Gävle effektivt och sysselsatt. Kom och gör Gävle för alla tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten arbetar framförallt med att tillsätta timvikarier och månadsanställda upp till sex månader utifrån Gävle kommuns verksamheters behov. HR-administratörens huvudsakliga arbetsuppgift är att matcha och boka vikarier till den arbetsplats som är mest lämplig. Du har en dialog med verksamhetens chefer samt administratörer och mycket telefonkontakt med vikarier. Arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer. För att skapa en effektiv bemanningsenhet är en god samarbetsförmåga med kollegor samt att vara strukturerad viktigt. Bemanningsenheten har öppet 365 dagar per år vilket innebär schemalagd arbetstid och helgarbete.

KVALIFIKATIONER
Som person är du trygg, självgående och strukturerad. Du är en god kommunikatör, har lätt för att samarbeta och skapa kontakter. Då verksamheten är händelsestyrd och omväxlande förutsätter det att du har ett flexibelt förhållningssätt och själv kan prioritera så att hög arbetsbelastning hanteras på ett konstruktivt sätt.

Du uttrycker dig tydligt i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av bemanning eller rekrytering, god kännedom om kommunala kollektivavtal samt IT-systemen TimeCare, Personec och Office-paketet. För att vara aktuell för tjänsten måste du minst ha påbörjat en HR-relaterad högskoleutbildning.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun, Bemanningsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024