HR-Administratör till bolag i Väderstad

HR-Administratör till bolag i Väderstad

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som HR-Administratör kommer du att arbeta med att stötta HR-avdelningens support och lönefunktion med deras dagliga administration. Detta innebär en varierad roll med en dynamisk vardag som erbjuder möjligheten att arbeta brett inom HR området. Exempelvis kan du arbeta med allt från att bistå vid rapportering mot myndigheter, till att hantera underlag vid lönekörning och allmänna personalfrågor. Du erbjuds däremot inte enbart en möjlighet som utlovar professionell utveckling, du kommer även arbeta tätt ihop med ett härligt gäng medarbetare som väntar på dig med spänning!

Arbetsplatsen är placerad vid verksamhetens huvudkontor i Väderstad och du kommer rapportera mot verksamhetens HR-ansvarige.

I din roll som HR-Administratör, kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Hantering av personal i verksamhetens personalsystem (Aditro)
- Koordinera kurser och utbildningar
- Rekryteringsadministration
- Allmänna personaladministrativa uppgifter

Tjänsten som HR-Administratör är ett konsultuppdrag under visstidsanställning med start omgående, fram till 30/6.

Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av administration, gärna mot personal eller HR. Kanske har du studerat HR och Personalvetenskap vid universitet? Eller kanske en KY/YH-utbildning mot administration? Vad vi däremot är säkra på, är att du brinner för personalfrågor. Vidare ser vi att du är Lösningsorienterad, driven och kommunikativ, van vid att skapa relationer. Du är helt enkelt precis lika van vid att ta egna initiativ och jobba självständigt, som att föra ett nära samarbete med kollegor och chefer. Det säger nästan sig själv att du besitter en naturlig känsla för service. Vad som däremot är din främsta egenskap, är att du alltid fullföljer det du tar dig för. Att lämna något halvfärdigt, är helt enkelt inte tänkbart för dig.

Viktigt för tjänsten som HR-administratör är:
- Eftergymnasial utbildning mot HR eller administration (eller likvärdig arbetslivserfarenhet)
- 1-3 års tidigare erfarenhet av administration (gärna mot personalfrågor och HR)
- Goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint
- Goda kunskaper i engelska och svenska (tal & skrift)

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
Vår kund förser det moderna lantbruket med innovativa och högeffektiva lantbruksmaskiner och metoder. Genom att förenkla arbetet och förbättra resultatet för lantbrukaren, är företagets vision att bli världens ledande partner för enastående uppkomst. Koncernen är familjeägd och huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Väderstad finns representerat i 40 länder och på alla kontinenter. År 2021 hade Väderstad 1 900 medarbetare och omsatte 4,2 miljarder kronor.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Marcus Björk via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord: HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin, administratör, administrator, HR-analyst, HR-support, HR-assistent, HR-assistant, Linköping, Norrköping, Väderstad

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024