OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Arbetsbeskrivning
Är du en klippa på HR-administration? Har du tidigare arbetat med lönehantering och besitter ett gott siffersinne? Trivs du i en internationell organisation? Då är detta en perfekt tjänst för dig!
I rollen som HR-administratör arbetar du tätt tillsammans med bolagets nordiska HR-chef. Du arbetar administrativt och koordinerande gentemot den outsourcade löneavdelningen samtidigt som du stöttar medarbetare, chefer och HR-chef i olika ärenden. Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Administration i samband med nyanställda medarbetare, förflyttning av medarbetare och avslut av medarbetare
• Kontroll av uppgifter från den outsourcade löneavdelningen genom granskning och beräkning
• Ansvar för uppdatering av statistik och rapporter
• Contract Management i form av hantering av avtal, uppdatering av avtal och kvalitetssäkring
Hos vår kund sker just nu ett flertal förändringar och flera delar i organisationen centraliseras. Du kommer att vara högst delaktig i förändringsarbetet och bidra på bästa vis genom ett flexibelt förhållningssätt. Du är delaktig i flera olika projekt och har en koordinerande roll i detta.
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant erfarenhet av HR-arbete och från löne- och HR-system. Du har arbetat med löneadministration och har ett gott siffersinne. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med olika medarbetare. Det är viktigt att du trivs med administrativa sysslor och för dig är det en självklarhet att följa rutiner och regelverk som finns i en organisation på ett noggrant och strukturerat vis. Om du även har arbetat specifikt med kontrakthantering och projekthantering är det en fördel, men inget krav. Däremot är det viktigt att du har flytande kunskaper i engelska såväl i tal som skrift.
Du erbjuds
Anställningen avser en heltidstjänst och är ett konsultuppdrag om cirka ett år till vår kund i centrala Stockholm. Kontoret består av ett glatt och kompetent gäng som tillsammans bidrar till en positiv stämning. Goda chanser till utveckling finns. Tjänsten förväntas starta i augusti.
För fler frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på malin.alexandersson@jurek.se alternativt på tel: 0733-330010. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Start:
Augusti 2016.
Sista ansökningsdag
Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44