HR-administratör till centrala Göteborg

HR-administratör till centrala Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill arbeta i en bred roll som HR-administratör! Trivs du i en supporterande roll och är redo för nya utmaningar? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör hos vår kund ingår du i ett nordiskt HR-team och du arbetar brett inom HR-området där du stöttar chefer och är kontaktperson i generella HR-frågor. I din roll ansvarar du för HR-systemet och hanterar information och statistik inom området. Vidare är du involverad i rekryteringar och bistår i searchprocesser av nya kandidater och underkonsulter. I rollen ingår också administration av onboardingprocessen och att bistå cheferna så att denna blir ordentligt genomförd. Du har en aktiv del i arbetsmiljöarbetet genom att se till att samverkansmöten och skyddsronder genomförs. Du utvecklar och uppdaterar arbetsmiljöhandboken och säkerställer att företagets policy och riktlinjer efterföljs i enlighet med svensk lagstiftning. Du arbetar både med årligen återkommande HR-aktiviteter och med diverse ad-hoc uppgifter som är HR-relaterade.

Vem söker vi och vem är du?

Vi söker dig med en eftergymnasial utbildning inom HR-området och med några års erfarenhet av brett administrativt HR-arbete samt en vana av att supportera chefer i diverse frågor. Du är kunnig inom svensk arbetslagstiftning och vi ser positivt på om du har erfarenhet från både nationella och internationella företag. Då du i din roll kommunicerar med både svenska och utländska kollegor krävs goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser också att du är IT-kunnig och besitter goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.

Som person är du kommunikativ och serviceinriktad. Du har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt samtidigt som du tycker om att arbeta teambaserat. För att trivas i rollen är du också duktig på att planera och organisera, du är noggrann och uppmärksam på detaljer och har en förmåga att arbeta under press med snäva deadlines.

Ytterligare information

Du kommer under 6 månader vara anställd SJR-konsult och därefter är ambitionen en anställning direkt hos vår kund. Tjänsten är på 100 % med flexibla arbetstider och önskvärd start är i augusti.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 14 juni 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024