OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs i en roll där du får stödja andra och ha ett högt fokus på service? Då kanske detta är en roll för dig! Vi söker nu en driven HR Administratör för att stärka upp vårt HR-team. Vi är en avdelning med högt tempo och härlig teamkänsla. Tillsammans arbetar vi med att skapa en attraktiv arbetsplats med god arbetsmiljö där våra medarbetare trivs.
Vi är en organisation som sätter kunder och medarbetare i första rummet. Vår framgång är direkt kopplad till våra medarbetares engagemang och kompetens. Vi söker nu en HR Administratör för att komplettera och stötta vårt HR-team. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer att vara att stödja HR teamet bestående av vår HR Manager, HR Business Partner och Payroll Specialist i att administrera och koordinera den dagliga verksamheten inom avdelningen. Du kommer vara en viktig supportfunktion och en nyckelperson i upprätthållandet av ett effektivt arbetsflöde och en professionell hantering av HR-relaterad administration.
Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudfokusområde i rollen som HR Administratör är att tillhandahålla administrativt stöd samt säkerställa effektiv och korrekt dokumentation av HR-processer. I dina arbetsuppgifter ingår det även att ansvara för administration och hantering av anställningsavtal, vara första linjens support i enklare HR-frågor samt koordinering av organisationens förmånserbjudanden. Du kommer säkerställa att HR-relaterad information är uppdaterad i våra interna kanaler samt producera och koordinera kommunikation från HR-avdelningen.
Om dig
Vi ser att du har en Personalvetarexamen och erfarenhet av en support- eller serviceroll sedan tidigare. Du har en god kommunikationsförmåga och samarbetar effektivt med olika team och medarbetare. Du är initiativtagande, noggrann och är uppmärksam på detaljer, har en positiv inställning och en önskan att bidra till en god arbetsmiljö. Då vi har en global organisation behöver du behärska svenska och engelska i tal och skrift. Om du har tidigare erfarenhet av HR-administration eller kunskap om HR-processer är det meriterande.
Ansökan
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du skulle passa för vår HR Administratör-roll, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din CV och ett personligt brev där du berättar om varför du vill arbeta med oss. På Cibes Lift Group får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och stödjande miljö där du kan växa och utvecklas inom HR-området. Vi ser fram emot att välkomna dig som ny kollega som delar vår passion för att skapa bättre lösningar och en bättre arbetsplats.
I denna rekrytering samarbetar Cibes Lift Group med Jefferson Wells och du anställs av Cibes Lift Group. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64, marjo.carlson@jeffersonwells.se
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2023-11-26. Urval kan komma att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Cibes Lift Group
Cibes Lift Group är en av världens mest innovativa tillverkare av utrymmeseffektiva hissar med snabb och enkel installation, vi erbjuder även ett brett utbud av konventionella hisslösningar. Tack vare det stora utbudet av hisslösningar och ett flexibelt designkoncept, är Cibes Lift Groups hisslösningar perfekt anpassade till kraven i såväl offentliga och kommersiella miljöer som privata hem. Försäljning, installation och service tillhandahålls av ett globalt nätverk av dotterbolag och partners. Företagsgruppen har sitt huvudkontor i Gävle och har produktionsanläggningar i Sverige, Kina och USA. År 2022 hade Cibes Lift Group cirka 1500 anställda och en omsättning på 2,8 miljarder kronor.