HR-administratör till Dagab

HR-administratör till Dagab

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda möjligheter till en visstidsanställning hos Dagab. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och och finns möjlighet till erbjudande av anställning av Dagab.
Detta ger både dig och Dagab en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv.

Om företaget:

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Dagabs verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur de agerar mot deras medarbetare. På så sätt ger Dagab deras kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga deras medarbetare är för dom. Välkommen du med!

Nu förstärker Dagab sitt HR-team och söker ytterligare en HR Admin, där du kommer vara med om att stötta utvecklingen av Dagabs uppdrag och möjliggöra Axfoods fortsatta framgång inom dagligvaruhandeln.

Arbetsuppgifter:

I rollen som HR-administratör arbetar du brett med att ge kvalificerat stöd till företagets HR-avdelning. Du hjälper chefer på Dagab med olika uppgifter såsom att säkerställa on-, cross-, offboarding samt löne- och systemstöd. Tillsammans med HR-specialisterna från Dagab lön och system, Dagabs Shared Service Center samt hela Dagabs HR-team, stödjer du chefer i att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs, utvecklas, presterar och bidrar till att verksamheten når sina mål. Du stöttar även med tjänstebilshantering, där du säkerställer att beställningar görs korrekt och att besiktningar genomförs.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Administrativ stöttning och stötta chefer så de jobbar enhetligt med introduktion och bra avslut
- Vara ”Go-to” person gällande våra lönesystems frågor
- Stötta med jobbarkitektur och administration kring befattningshantering.
- Tjänstebilshantering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom Personal- och Arbetslivsfrågor/Human Resources alternativt motsvarande erfarenhet
• Minst ett års erfarenhet inom HR-administration
• Talar och skriver obehindrat på svenska
• Erfarenhet av Quinyx och SAP Success Factors är meriterande

Vi tror att du som söker har hög integritet och är en ansvarstagande och handlingskraftig person som kan arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du är trygg i att ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du snabbt kan anpassa dig till nya situationer. Vidare är du serviceminded och du har en god förmåga att skapa och underhålla goda relationer till andra människor. Självklart är du också noggrann och detaljorienterad där du tar för vana att upprätthålla tydlig struktur i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 24 juli 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024