OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som administratör i teamet HR shared service på detta välkända IT bolag? HR Shared Service arbetar med service och rådgivning inom HR till ledare och medarbetare i den operativa verksamheten. Nu finns möjligheten för dig att stötta upp HR shared services som administratör där du får arbeta i en bred grad av olika HR-relaterade ärenden. Välkommen in med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
HR Shared service på detta välkända IT bolag arbetar främst inom områdena Kollektivavtal och arbetsrätt, utbildning, compensation & benefits, organisationsförändringar, rekrytering och arbetsmiljö. Teamet stöttar också i HR-aktiviteter såsom lönerevision, mål- och utvecklingssamtal och medarbetarundersökningar samt i olika projekt inom HR-området.
Idag består HR shared Service av 6 medarbetare varav en teamchef. I den här tjänsten kommer man komma i kontakt med flera olika parter i organisationen såsom HR Business Partners, löneteamet, HR-kollegor i Oslo och Riga samt andra stabsfunktioner.
Du erbjuds
* Möjligheten att få arbeta på ett stort välkänt IT bolag med olika delar inom HR
* Utveckla dina kunskaper inom HR, och stötta HR-avdelningen i deras digitaliserings process
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer främst att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom HR i företagets ärendehanteringssystem och via mailen. Arbetsuppgifterna kommer att variera, och du kommer dessutom ha möjligheten att fördjupa dig inom ett eller fler specifika områden efter att du har hunnit arbeta ett tag.
VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad eftergymnasialutbildning inom ett relevant område
• Har erfarenhet av administrativa och servicerelaterade arbetsuppgifter
• Har en god förståelse för/lätt för att lära dig nya system
• Har goda kunskaper i office-paketet, meriterande med mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet
För den här tjänsten är det meriterande om du har läst kurser inom ekonomi och/eller systemvetenskap. Det är även meriterande om du har ett intresse för compensation & benefits samt systemfrågor/digitalisering.
Som person är du:
• Orädd
• Strukturerad
• Flexibel
Övrig information
* Start: 12e april
* Omfattning: heltid, uppdraget är på 6 månader med chans till förlängning
* Lön: timbaserad månadslön
* Placering: Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges senare under rekryteringsprocessen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231