HR-administratör till Falkenberg

HR-administratör till Falkenberg

Arbetsbeskrivning

Till vår kunds HR-avdelning söker vi nu dig som har arbetat med HR frågor tidigare och studerat inom området. Är du redo för nästa utmaning och hungrig på att lära dig mer och utvecklas? Då kan detta vara tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Som HR administratör hos vår kund kommer du att ingå i ett härligt team och få arbeta med breda HR-frågor.
Mestadels av tiden kommer du att arbeta självständigt, samtidigt som du har ett nära samarbete och stöttning av dina kollegor i teamet. Rollen innebär att vara ett HR-support administrativt. Du kommer utföra arbetsuppgifter som involverar administrativa rutiner, policys och personalhandbok, arbetsrättsliga frågor, hålla i rekrytering och anställa medarbetare vid behov, hantera rehab ärenden. Utöver detta kommer några arbetsuppgifter vara mer riktade mot lön och ekonomi som exempelvis:

• Hjälpa till med lönekörningen och löneadministration.
• Upprättande av moms och arbetsgivardeklarationer
• Rapportering och statistik till moderbolag och försäkringsbolag

Formell kompetens

• Du en högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning.
• Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du är en van datoranvändare, och vana av affärssystem.
• Talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.

Meriterande

• Har erfarenhet av systemen Kontek och Pyramid.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen bör du vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta i en snabb, dynamisk och samarbetsorienterad arbetsmiljö. För att lyckas i denna position behöver du sitta inne på förmågan att prioritera rätt. Vidare är du en lagspelare eftersom teamet du blir en del av uppmuntrar och hjälper varandra.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tjänsten är på 100% tjänsten, placering Falkenberg med omnejd.
Start omgående eller enligt överenskommelse.

Information
Du söker tjänsten via www.lernia.se. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Isabell Nilsson: isabell.nilsson@lernia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt!
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2023

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 november 2024

HR-Koordinator (vikariat 75%) | Räddningstjänsten Storgöteborg

HR-Koordinator (vikariat 75%) | Räddningstjänsten Storgöteborg

18 november 2024