OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20210815
Arbetsuppgifter
Fastighets- och gatukontoret är en förvaltning med komplexa uppdrag med en stor bredd av professioner, vilket ställer höga krav på effektiva HR-processer. HR-enheten har till uppdrag att verka för att höja hela förvaltningens förmåga att vara en attraktiv arbetsgivare för medarbetare och framtida medarbetare. Vi består av tio personer som arbetar nära verksamheterna – och varandra – med både strategiska och operativa HR-frågor.
En av våra medarbetare går i pension och nu söker vi dig som vill arbeta som HR-administratör hos oss. Som HR-administratör stödjer du förvaltningens chefer i avseende personaladministrativa uppgifter och arbetar nära verksamheten. Dina dagar på jobbet kommer fyllas med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt och samtidigt få möjlighet att arbeta nära dina kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Arbetar självständigt med varierande uppgifter bl a i personalsystemet med anställningsunderlag, schemaläggning, rapportering, kvalitetskontroll av uppgifter och uppföljning.
• Hantera administrativa delar av HR-processerna, riktlinjer och policies men också rådgivande och kan svara på frågor kring regelverk gällande t ex anställnings- och pensionsfrågor
• Förmedla information om HR-frågor i förvaltningen, men kan också hålla utbildning
• Ge stöd och service till HR-chef
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter, såsom protokollskrivning, diarieföring, arkivering och fakturering
• Vara behjälplig med rekryteringsadministration
• Hålla i introduktion för nyanställda
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, gärna inom HR-området eller med relevant administrativ inriktning. Du har minst två års aktuell erfarenhet av liknande arbete som beskrivs i annonsen och gärna inom en större organisation. Det är en fördel om du är van att arbeta gentemot chefer och har kunskap i gällande kollektivavtal. Vidare är det meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av schemaläggning.
Dina personliga kompetenser är viktiga för att du ska trivas i rollen. Den vi söker ser värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med sig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang, ansvarskänsla och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt. För rollen krävs det att du är organiserad, strukturerad och kommunikativ. Vi vill även att du är serviceinriktad, trygg som person och lyhörd för verksamhetens behov samt är en van problemlösare.
Du är en van datoranvändare som har goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
På uppdrag av tekniska nämnden äger, utvecklar och förvaltar fastighets- och gatukontoret stadens mark. Genom en effektiv och modern organisation möjliggör vi ett gott stadsliv för Malmöborna och stadens näringsliv. Vi bygger en stad. Våra värderingar bygger på människors lika värde och vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du en spännande och dynamisk arbetsplats med trygghet genom kollektivavtal samt förmåner som friskvårdbidrag, flexibel arbetstid, möjlighet till semesterväxling med mera.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Klicka här för att läsa mer om oss: https://bit.ly/3cBlpfs
Information om tjänsten
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Urval kommer ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98