OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en HR-administratör till välkänd kund i Borås! Rollen är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och tjänsten sträcker sig fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Som HR administratör arbetar du främst inom administration, personaladministration, systemadministrativa uppgifter och löneadministration. Du ger även våra medarbetare och chefer inom vår kunds verksamhet rätt support och stöd i HR relaterade frågor, genom ex. mail samt telefon.
Du ingår i ett team av 9 personer innefattande lönespecialister, processutvecklare och systemförvaltare och chef för HR Service Center. Dina arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga utvecklande inom personaladministrativa processer kopplat till administration, system såsom HR- och lönesystem, samt förberedande lönebearbetning.
Du förväntas delta i förbättringsåtgärder inom administrativa processer genom att delta i utveckling och projekt som rör administration, HR relaterade systemen, lönesystem samt avtalsskrivning/signering system.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Arbeta med systemadministrativa arbetsuppgifter i tidrapporterings-, HR och lönesystem
• Ta fram information, statistik och rapporter
• Granska, godkänna och administrera reseräkningar
• Ge support och service till medarbetare och chefer i upparbetade kanaler
• Administrera och upprätta anställningsavtal och bifogade bilagor i upparbetar kanaler
• Samarbeta med HR och andra funktioner för att uppnå satta mål i HR verksamhetsplanen
• Utveckla och delta i förbättring av personaladministrativa processer, löneprocesser samt administrativa processer.
• Delta i utveckling och förbättring av HR Services verksamhet inom lön, HR support, HR Statistik, samt HR- & lönesystem.
Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller på företaget.
Vem är du?
Som person är det av stor vikt att du är strukturerad, uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du måste även har mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med så väl interna team, funktioner och samarbetspartner som externa. I övrigt önskar vi att du har:
- Eftergymnasialutbildning inriktning inom HR/ ekonomi/löneadministration eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
- Erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer och supportera i olika kanaler så som mail, telefon, sociala medier men även virtuella och fysiska möten.
- Van systemanvändare av HR system och lönesystem, e-signeringssystem samt Officepaketet.
- Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete och ansvar.
- Svenska och engelska i tal och skrift.
Har du tidigare erfarenhet av löneadministration ser vi det självklart som ett plus.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från HR-specialister och löneadministratörer till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.