OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.
Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad
ARBETSUPPGIFTER
Förskoleförvaltningens HR-avdelning består av ca 100 medarbetare som är indelade i enheterna HR-partner, rekrytering, bemanning samt kompetens och arbetsmarknad. HR avdelningens huvuduppgift är att driva arbetsgivarpolitiska frågor samt tolka och följa lagar och avtal som styr vår verksamhet.
Vi söker nu en HR-administratör till vår HR-avdelning.
I vår arbetsgrupp där du kommer ingå, ansvarar vi för att kvalitetssäkra den löneadministrativa processen genom att förmedla nyheter, genomföra kompetensutveckling, utbildning i grupp och vara coachande stöd till förvaltningens administratörer kring löneadministration och löneskulder. Vi samarbetar med fyra administrativa enheter och ca 100 administratörer.
Ditt huvuduppdrag blir att ta ansvar för HR-administration knuten till löneadministrativa processen.
Exempel på uppgifter som är aktuella:
• Behörighetsadministration
• Registrering och fakturering av facklig tid
• Rekvirering av statligt stöd
• Administrativt stöd i löneöversyn
• HR -relaterade administrativa uppgifter
Arbetet erbjuder samarbete med alla HR-enheterna kring löneadministration.
Dina blivande kollegor är alla positiva till digitalisering och har varit med i pilotprojekt kring digitala lösningar. Arbetet kräver nyfikenhet och tålamod i en föränderlig administrativ värld!
Vi arbetar i trevliga lokaler på Gamlestads torg 5 som du lätt når med buss och spårvagn. På vårt kontor arbetar vi utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt vilket ger större frihet att välja arbetsutrymme utifrån arbetsuppgifternas syfte.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gedigna kunskaper och minst två års erfarenhet av arbete i ett personaladministrativt system. Du har en avslutad gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildning i administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Din digitala kompetens är hög och du lär dig snabbt nya system. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav.
Som HR-administratör behöver du vara analytisk, ha förmåga att skapa struktur och ordning, vara noggrann, ha ett siffersinne och ett proaktivt förhållningssätt. Du skall trivas i en serviceroll där du har många kontaktytor, både internt och externt. I rollen krävs även att du är en god pedagog och kan kommunicera lätt och begripligt både i tal och skrift. Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer.
Vill du vara med och göra skillnad för rektorer/chefer och barn i Göteborgs stad?
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.