OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en HR Administratör till ett roligt och utmanande uppdrag hos vår kund i Linköping. För rollen krävs relevant erfarenhet och kunskap inom HR-administration, särskilt inom en global Shared Services-miljö, och att du är bekväm med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
Som en del av ett globalt team kommer du att ansvara för att tillhandahålla administrativt stöd inom HR, svara på förfrågningar från anställda, chefer och andra medlemmar inom HR-teamet. Din roll kommer att stödja olika HR-aktiviteter såsom att generera ändringar i kontrakt, hantera avslut av anställningar och stödja rapporteringskrav relaterade till lagar och förordningar.
I arbetsuppgifterna ingår att tillhandahålla HR-administrativt stöd för kundens anställda i EMEA-regionen, svara på förfrågningar via webbportalen och hantera ärenden från globala anställda med särskilt fokus på Sverige. Det ingår också att assistera anställda/HR-partners med problem som uppstår vid användning av HR:s självbetjäningsverktyg, tillhandahålla svenskspråkigt stöd till andra HR-team och löneteam samt hantera kommunikation som tas emot lokalt och säker lagring av anställdas personliga filer.
Du kommer även att samordna inskick av data till lokala myndigheter, interagera med lokala myndigheter vid behov samt deltaga i initiativ för ständiga förbättringar.
Vi söker dig med följande kvalifikationer och färdigheter:
1-3 års erfarenhet av HR-administration
Erfarenhet av en global Shared Services-miljö
Högskoleexamen, helst inom HR, Kommunikation eller Affärsverksamhet
Kunskap om HR-processer och svenska HR-krav
Förmåga att arbeta i en global miljö
Flytande i både engelska och svenska
Starka problemlösningsfärdigheter och förmåga att multitaska
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.